۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۶۳۲۴۹
نوری مالکی:

هرگز اجازه نمی‌دهیم هیبت افسران ارتش شکسته شود

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق از برخی گروه‌ها و شخصیت‌های داخلی عراق خواست که به جای تضعیف ارتش عراق،جنایت‎های تروریست‎ها را محکوم کنند.
نوري المالکي نخست وزير عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نوری مالکی نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از تلاش برخی طرف‌ها که می‌خواهند افسران و فرماندهان امنیتی را به تنهایی مسؤول نقص‌های امنیتی صورت گرفته درعراق معرفی کنند، انتقاد کرد.

 

وی افزود: این تاسف‌بار است که زمانی که یک شکاف امنیتی صورت می‌گیرد، به جای محکوم شدن تروریسم و سخن گفتن از القاعده و حزب بعث، از افسران سخن گفته می‌شود تا هیبت و شکوه افسر و سرباز کشور شکسته شود. اینکه این افسران محکوم می‌شوند نه تروریسم، تاسف‌بار است.

 

مالکی تاکید کرد: ما همواره می‌شنویم برخی، زمانی که یک نقض امنیتی صورت می‌گیرد، فرماندهی کل نیروهای مسلح، وزیر و افسران امنیتی را محکوم می‌کنند گویی که خود شریک این ارتش نیستند.

 

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: در پشت این محکومیت، یک راهبرد وجود دارد و آن تضعیف روحیه افسران است اما ما به هیچ وجه اجازه این امر را نمی‌دهیم.


در همین راستا روز گذشته در درگیری افراد مسلح حاضر در میان معترضان تحصن‌کننده در میدان حویجه عراق، با نیروهای ارتش این کشور، خشونت بی‌سابقه‌ای در این منطقه آغاز شد و این امر منجر به استعفای دو تن از وزرای دولت عراق شد.


این اتفاقات در حالی صورت می‌پذیرد که برخی کشورهای همسایه عراق از جمله قطر و ترکیه با ایجاد آشوب هایی به واسطه القاعده و حزب بعث در مناطق سنی نشین عراق به دنبال ایجاد فتنه طایفه‌ای و مذهبی در این کشور هستند./983/ب102/د

ارسال نظرات