۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۶۳۳۱۶

تأکید آیت الله شبستری بر ایمن‌سازی مسکن روستاییان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به زلزله‌خیز بودن بیشتر نقاط کشور گفت: دولت بایستی با ارائه تسهیلات کم‌بهره نسبت به استحکام خانه های روستایی اهتمام داشته باشد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ‌آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار مسؤولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با قدردانی از تلاش‌های این بنیاد در ساخت خانه های آسیب دیده در جریان زلزله سال گذشته منطقه ارسباران، اظهار داشت: مشارکت دیگر نهادهای انقلابی به ویژه سپاه در تسریع امدادرسانی، اسکان و ساخت خانه‌های زلزله‌زدگان نیز قابل توجه بوده است.


وی با تأکید بر این‌که بنیاد مسکن رسالت خطیری در استحکام خانه های روستایی بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که اغلب نقاط کشور زلزله‌خیز هستند، دولت بایستی با ارایه تسهیلات کم‌بهره نسبت به استحکام خانه های روستایی اهتمام بیشتری داشته باشد.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: گاه مشاهده می شود که روستائیان از طرح های دولت در استحکام خانه‌های روستایی استقبال نمی‌کنند؛ بنابراین لازم است که دولت و بنیاد مسکن در چنین طرح هایی تجدیدنظر و یا تسهیلات لازم را بیشتر و کم بهره کند.


آیت الله شبستری تصریح کرد: باید تلاش شود در ساخت مسکن مهر و دیگر طرح ها اصول فنی و مهندسی بیش از پیش رعایت شود تا زمان وقوع حوادث پیش بینی نشده مردم با مشکلی روبه‌رو نشوند، در جریان زلزله اخیر برخی خانه‌های نوساز نیز تخریب شدند که نشان می‌دهد نظارت دقیق در مراحل ساخت آن صورت نگرفته بود.


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: مسکن استان باید در ساخت واحدهای مسکن روستایی بر استحکام این واحدها بیش از گذشته تلاش کند تا از خسارت های احتمالی جلوگیری شود. نقش خیران مسکن ساز در تامین نیاز اقشار آسیب پذیر جامعه نیز مهم است.


همچنین رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد در مناطق زلزله زده استان پرداخت و از پایان ساخت همه واحدهای مسکونی زلزله زدگان تا مرداد ماه سال جاری خبر داد./935/پ202/س

ارسال نظرات