۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۶۳۳۱۷
سردار زهدی:

شهدا الگوی مقابله با تحریم های اقتصادی هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهدای جنگ تحمیلی نشان دادند که با اتکا به نبوغ ایرانی و تمسک به آموزه های دینی می توان بر تحریم ها پیروز شد.
شهدا الگوی مقابله با تحریم های اقتصادی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار یعقوب زهدی، عضو مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح امروز در مراسم سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار حسن شفیع‌زاده فرمانده و بنیانگذار توپخانه سپاه پاسداران در تبریز اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی از بدو پیروزی انقلاب با انواع تحریم ها و ترفندها به دنبال براندازی نظام ولایی ایران بوده اند.


وی تحمیل جنگ هشت ساله علیه ایران را یکی از توطئه های شوم دشمنان علیه ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: هر چند در آن دوران ملت با سختی های فراوانی مواجه بودند و هزاران جوان این مرز و بوم به درجه عالی شهادت رسیدند، اما دستاوردهای مهم آن دوران، امروز مصونیت‌بخش نظام شده است.


سردار زهدی با بیان این‌که بسیاری از تسلیحات و ادوات جنگی در دوران دفاع مقدس با تکیه بر دانش
ایرانی و تمسک به اهل بیت حاصل شده است، گفت: شهدای جنگ تحمیلی نشان دادند که با اتکا به نبوغ ایرانی و تمسک به آموزه های دینی می توان بر تحریم ها پیروز شد.


عضو مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر مسؤولان شرح‌صدر داشته باشند در مدیریت اقتصادی و سیاسی کشور با مشکل مواجه نخواهیم شد، شرح صدر شهید شفیع‌زاده رمز موفقیتش بود، شهید شفیع زاده با برخورداری از این ویژگی چتر مدیریتی را ایجاد کرده بود که تمام ظرفیت‌های بالقوه را در خود جای می‌داد.


وی با اشاره به تاکید امام راحل بر حفظ و بهره‌برداری از دستاوردهای دفاع مقدس اظهار داشت: این تأکید نشانه اهمیت خلق حماسه‌های ماندگار در جنگ تحمیلی بود که امروز باید به قضاوت نشست و بررسی کرد که آیا در این زمینه توانسته‌ایم کاری انجام دهیم.


عضو مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: شهید شفیع‌زاده با راه‌اندازی توپخانه سپاه یادگاری ماندگار از خود به جا گذاشت چنانکه در عملیات‌های مختلف تاثیر فعالیت‌های توپخانه سپاه به حدی بود که در فتح فاو و عملیات والفجر هشت آتش توپخانه زبانزد شده بود.


جانشین سردار شهید شفیع‌زاده در زمان جنگ مشورت کردن با دیگران، مسؤولیت‌پذیری، قاطعیت، شجاعت، روابط عاطفی با رزمندگان، خستگی ناپذیری، عمق فکری و رازداری را از جمله ویژگی های شهید شفیع زاده برشمرد و گفت: شهید شفیع‌زاده کوتاهی در تکلیف را هرگز قبول نمی‌کرد.


گفتنی است، سردار شهید حسن شفیع‌زاده فرمانده توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سال 1366 در منطقه عملیاتی کربلای 10 در شمالغرب کشور (منطقه عمومی ماووت) در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرارگرفت و به آرزوی دیرینه خود نایل شد و با بدنی قطعه قطعه و غرق به خون به دیدار معشوق شتافت./935/پ203/ب

ارسال نظرات