تبلیغ چهره به چهره کاربردیترین راه برای جذب نسل جوان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، علی عظیمی، دبیر کشوری طرح تربیتی چهره به چهره، در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاریخچه طرح تربیتی چهره به چهره در کشور اظهار داشت: از سال 80 مقارن با دستور ولی امر مسلمین طرح تربیتی چهره به چهره در کشور آغاز شد و هم اکنون در بیشتر استان های کشور در حال فعایت است.
وی تصریح کرد: تبلیغ چهره به چهره کاربردیترین راه برای جذب و هدایت نسل جوان و حفظ آنها در برابر آسیبهای اجتماعی است.
دبیر کشوری طرح تربیتی چهره به چهره با اشاره به محتوای آموزشی این طرح تصریح کرد: مخاطبان آن بین 11 تا 18 سال سن دارند و در هر جلسه که هفته ای یک بار حلقه های تربیتی تشکیل می شود 15 نفر در آن شرکت می کنند.
عظیمی افزود: در نظر داریم تا با برگزاری این طرح تربیتی و آموزش چهره به چهره فونداسیون فکری و اندیشه جوانان و نوجوانان را طوری پایه ریزی کنیم تا زمینه توسعه افکار و اعمال دینی در کشور فراهم شود.
وی این طرح را طرحی انسان ساز دانست و ادامه داد: امروز یکی از دغدغه های مهم ما انسان سازی است که این کار نیز احتیاج به صبر، طرح و برنامه ریزی هایی دارد.
دبیر کشوری طرح تربیتی چهره به چهره با اشاره به این که جوانان ما باید بیش از پیش آماده جنگ نرم با دشمن باشند، بیان داشت: امروز توسعه رسانه ای، خنثی کننده جنگ نرم ناجوانمردانه دشمن در همه عرصه ها است؛ چرا که دشمن در عرصه همه شهرها، محلات و منازل جنگ های نابرابری را به راه انداخته که می تواند اثرگذار باشد.
این مقام مسؤول ادامه داد: مهم ترین عنصر تبلیغ، اعتمادسازی است که مربی طرح تربیتی چهره به چهره میتواند با ایجاد این عنصر، نسل جوان را جذب و او را به مسیر حق و ارزشهای دینی سوق دهد.
عظیمی یادآور شد: طرح چهره به چهره از طریق پرداختن به ارزشهای اسلامی و الهی همانند صله ارحام، کمک به محرومان، دیدارهای دوستانه است در حقیقت سیره عملی پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) است که عامل موفقیت جامعه اسلامی است.
وی گفت: مربیان برای بالا بردن مهارتهای آموزشی و کاربردی خود با شرکت در برنامهها و کارگاههای تخصصی که در این دوره آموزشی برنامه ریزی شده است میتوانند با افزایش معلومات و اطلاعات خود گامهای مؤثرتری در راه هدایت نسل جوان جامعه به سوی معنویت و ارزشهای دینی بردارند./9457/پ202/ب