۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۶۳۶۳۴
با تأسیس نهادی از سوی سازمان همکاری اسلامی؛

وضعیت کار و استخدام در کشورهای اسلامی رسیدگی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دومین اجلاس وزرای کار کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تأسیس سازمانی بین‌المللی به‌منظور رسیدگی به وضعیت کار و استخدام کشورهای عضو به کار خود پایان داد.
اوغلو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دومین اجلاس وزرای کار کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی دیروز، 6 اردیبهشت، در باکو، در حالی به کار خود پایان داد که در حاشیه آن از تأسیس سازمانی بین‌المللی به‌منظور رسیدگی به وضعیت کار و استخدام کشورهای عضو خبر داده شد.

 

اکمل‌الدین احسان‌اوغلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در این اجلاس با اشاره به افزایش بیکاری در جهان در نتیجه بحران اقتصادی، اعلام کرد: جهان اسلام نیز از این افزایش بیکاری مستثنی نبوده است و این روند همچنان ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در فاصله سال‌های 2006 تا 2010 رشد بیکاری در کشورهای اسلامی از میانگین جهانی نیز بیشتر بوده است، بر لزوم همکاری‌ها میان کشورهای اسلامی برای کاهش فقر و بیکاری و افزایش اشتغال نسل جوان تأکید کرد.

 

در این اجلاس تصمیماتی در مورد بهبود وضعیت کار و استخدام در کشورهای اسلامی، همکاری در زمینه کار، استخدام و امنیت اجتماعی، کاهش فقر و بیکاری، افزایش رقابت‌ها برای دستیابی به استاندارهای بین‌المللی در زمینه کار، حذف ناهماهنگی‌ها میان بازار کار و نظام آموزشی و امنیت شغلی در کشورهای اسلامی اتخاذ شد.

 

همچنین در این اجلاس از تأسیس یک سازمان بین‌المللی جدید از سوی سازمان همکاری اسلامی در باکو برای رسیدگی به وضعیت کار و استخدام در کشورهای اسلامی خبر داده شد که آینده‌ای نزدیک نام نهایی آن اعلام خواهد شد.

 

تأسیس این سازمان بین‌المللی در جریان دیدار دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از باکو اتخاذ شد و از سوی خالق الیاس‌اف، رییس گروه روابط بین‌الملل وزارت کار و امور اجتماعی آذربایجان اعلام گردید.

 

فیضولی علی‌اکبراف، وزیر کار و امور اجتماعی آذربایجان نیز از انتخاب «نخجوان» به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2018، در جریان اجلاس وزرا و نمایندگان وزارتخانه‌های کار کشورهای اسلامی خبر داد.

 

وی گفت: شهر باکو، پایتخت آذربایجان نیز در سال 2009، پایتخت فرهنگی جهان اسلام بود.

 

دومین اجلاس وزرای کار کشورهای اسلامی 3 تا 6 اردیبهشت‌ماه سال جاری با هدف بررسی مسائل مختلف مربوط به همکاری‌های کشورهای اسلامی در زمینه کار و اشتغال مانند ایمنی و سلامت شغلی، کاهش بیکاری، طرح‌های توسعه ظرفیت نیروی کار و کارگران مهاجر، با حضور مسئولان وزارتخانه‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد./982/ب101/د

ارسال نظرات