۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۶۳۶۴۱

چند خبر انتخاباتی از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ معرفی رسمی اعضای ستاد انتخاباتی حجت الاسلام روحانی در آذربایجان‌شرقی و اعلام زمان نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها از مهم ترین اخبار کواه انتخاباتی از آذربایجان شرقی است.
ستاد انتخابات كشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت در سفر اخیر خود به تبریز در جمع خبرنگاران اعضای ستاد حسن روحانی کاندیدای ریاست جمهوری را معرفی کرد و اظهار داشت: ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی بر عهده محمدرضا نعمت‌زاده است. نعمت‌زاده وزیر صنایع و معادن دولت‌های اول و دوم آقای هاشمی رفسنجانی بوده است.


وی ادامه: اکبر ترکان قائم مقام و معاون ستاد انتخاباتی روحانی است. ترکان در دولت اول آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و در دولت دوم به عنوان وزیر راه و ترابری مشغول به کار بود. ترکان در بین سال‌های 80 تا 88 نیز معاون وزیر نفت بوده است.


حجت الاسلام یونسی تصریح کرد: رییس ستاد انتخابات حسن روحانی در آذربایجان‌شرقی نیز بر عهده سید مهدی حسینی نماینده سابق مردم تبریز در دوره ششم است.

گفتنی است، علی یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی که به همراه یاسر هاشمی از دیروز به تبریز سفر کرده‌اند، دیدارهای متعدد با اقشار مختلف از جمله مدیران و نمایندگان دوره اصلاحات در استان داشتند.


نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها 28اردیبهشت اعلام می شود


محمدعلی نصرتی، رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا 28 اردیبهشت خبر داد و گفت: در این دوره از انتخابات، 12 هزار و 851 نفر در 59 شهر و یک هزار و 939 روستای استان نام نویسی کرده اند، که مدارک داوطلبان برای تایید مشخصات آنها به مراجع قانونی ارسال شده است.


وی گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت های اجرایی پس از استعلام از مراجع قانونی آغاز خواهد شد، سه هزار و 292 شعبه اخذ رأی نیز برای انتخابات ریاست جمهوری و سه هزار و 460 شعبه برای انتخابات شوراهای شهر و روستا پیش بینی شده است.


گفتنی است، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 24 خرداد امسال همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.


35 درصد داوطلبان شوراهای شهر آذربایجان‌شرقی زیر 30 سال سن دارند


چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 59 شهر استان برای 347 کرسی و در یک‌هزار و 937 روستا برای 6 هزار و 259 کرسی برگزار می‌شود.


تعداد داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در این دوره از انتخابات در آذربایجان ‌شرقی 12 هزار و 851 نفر است که نسبت به دوره قبل 1.75 درصد رشد کرده است. در این دوره 257 نفر از بانوان نام‌نویسی کرده‌اند که این آمار نسبت به دوره قبل 44.14 درصد افزایش داشته است.


بیش از 35.81 درصد تبت‌نام‌کنندگان را گروه سنی زیر 30 سال به خود اختصاص داده که در مقایسه با دوره‌های قبل قابل توجه و نشان‌دهنده شور و اشتیاق جوانان برای حضور در عرصه های‌ مدیریتی است. کم‌تعدادترین گروه سنی ثبت‌نام کننده در انتخابات را افراد بالای 71 سال با 1.98 درصد به خود اختصاص داده‌ است./935/د102/س

ارسال نظرات