۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۶۳۶۴۹

تحریم دانشگاه‌های اسرائیل از سوی اتحادیه مطالعات آمریکایی ـ آسیایی

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه مطالعات آمریکایی ـ آسیایی، دانشگاه‌های اسرائیلی را به دلیل همدستی در جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین تحریم کرد.
aaas

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه مطالعات آمریکایی ـ آسیایی(AAAS) با تصویب قطع‌نامه‌ای دانشگاه‌های اسرائیلی را به دلیل همدستی در جنایت‌های رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین تحریم کرد.

 

خبر تحریم دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی از سوی اتحادیه مطالعات آمریکایی ـ آسیایی در جریان همایش سالانه این اتحادیه اعلام شد.

 

این اتحادیه که در سال 1979 در آمریکا تأسیس شد، با اعلام اینکه دانشگاه‌های اسرائیلی سیاست‌های تبعیض‌آمیزی را علیه دانشجویان و اساتید فلسطینی دارند، این دانشگاه‌ها را تحریم کرد.

 

کمپین فلسطینی تحریم فرهنگی و علمی اسرائیل (PACBI) در بیانیه‌ای با استقبال از این حرکت اتحادیه مطالعات آمریکایی ـ آسیایی، اعلام کرد: این اقدام اتحادیه، حمایتی اصولی از برقراری عدالت در فلسطین است.

 

این اولین باری است که یک اتحادیه تخصصی علمی در خارج از جهان اسلام چنین قطع‌نامه صریح و بدون ابهامی را در حمایت از تحریم مؤسسات علمی اسرائیل به خاطر همدستی‌ در سیاست‌های دولت اسرائیل در انکار حقوق ابتدایی مردم فلسطین، صادر می‌کند.

 

طرح تحریم علمی اسرائیل الهام گرفته از طرح تحریم‌های تاریخی رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی است که با هدف اعمال فشار به این رژیم برای توقف سرکوب و ظلم علیه سیاه‌پوستان انجام می‌شد.

 

هدف این تحریم‌ها، منزوی کردن رژیم اسرائیل برای مجبور کردن آن به تغییر سیاست‌های تبعیض‌آمیز و سرکوب‌گرانه علیه مردم فلسطین است./982/ب101/د

ارسال نظرات