۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۶۳۶۵۳

روسیه بار دیگر بر ممنوعیت حجاب در مدارس تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور روسیه در مصاحبه جدید تلویزیونی خود بر خواست دولت مبنی بر ممنوعیت حجاب در مدارس روسیه تأکید کرد.
حجاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی جدیدش تاکید کرد که حجاب در محیط‌های آموزشی روسیه ممنوع خواهد بود.

 

رییس جمهور روسیه اعلام کرد: پوشش اسلامی در مراکز تحصیلی هیچ فایده‌ای ندارد. شاید در بعضی از حکومت‌ها موارد استثنایی برای برخی نواحی خاص وجود داشته باشد، ولی در روسیه حجاب حتی در نواحی مسلمان‌نشین نیز جایز نخواهد بود.

 

اظهارات اخیر پوتین مبنی بر ممنوعیت حجاب از عزم راسخ وی در اجرای سیاست‌های ضد اسلامی خبر ‌می‌دهد. وی که پیش از این نیز ممنوعیت‌های بسیاری برای مسلمانان روسیه منظور کرده و در دستور کار قرار داده بود، نشان داد قصد عقب‌نشینی از این تصمیم خود را ندارد.

 

ممنوعیت حجاب در مدارس و دانشگاه‌های روسیه از اواخر سال 2012 بحث و جدال‌های متفاوتی را در این کشور به دنبال داشته است. ماه اکتبر سال 2012 بود که اخراج 5 دانش‌آموز یک مدرسه به خاطر رعایت حجاب و شکایت والدین این دانش‌آموزان از زیر پا گذاشته‌شدن حق آزادی عقیده از سوی مسؤولان مدرسه، پوتین را به واکنش واداشت.

 

وی مهرماه گذشته با حضور در یک مصاحبه تلویزیونی بر رعایت اصل لائیسیته در روسیه دفاع و بر ممنوعیت حجاب در محیط‌های آموزشی تاکید کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات