۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۶۳۶۶۶
باراک اوباما:

قاعده بازی در سوریه عوض می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری آمریکا هشدار داد که اگر استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی ثابت شود، سیاست آمریکا در قبال دمشق تغییر خواهد کرد.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در جریان دیدار با عبدالله دوم پادشاه اردن گفت : بررسی‌های اولیه از شواهدی حکایت دارند که علیه مردم سوریه تسلیحات شیمیایی به کار رفته است. این ارزیابی مقدماتی بر اساس گردآوری اطلاعات ماست.

رییس جمهوری آمریکا افزود: پرسش‌های بسیاری درباره چگونگی، زمان و مکان استفاده از این تسلیحات وجود دارد و تحقیقات جدی و موشکافانه‌ای درباره این موضوع صورت خواهد گرفت چرا که برای اثبات کاربرد تسلیحات شیمیایی «شواهد بیشتری» لازم است. این موضوع قاعده بازی را عوض خواهد کرد.

 

در همین حال نخست وزیر انگلیس در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی در پاسخ به این سوال که اگر استفاده از سلاح شیمیایی تایید شود، آیا کشورهای غربی به سوریه حمله نظامی خواهند کرد، گفت: فکر نمی‌کنم و بسیار دور از ذهن است که چنین اقدامی از سوی کشورهای غربی صورت گیرد. با این‌حال فکر می‌کنم فشارهای ما شدیدتر و متمرکزتر خواهد شد و همکاری با رهبران و گروه‌های اپوزیسیون و متحدان منطقه‌ای برای واکنش جدی و درست به این اقدام سوریه، افزایش خواهد یافت.

 

انگلیس و آمریکا  هر دو مدعی هستند دولت سوریه تسلیحات شیمیایی مانند گاز اعصاب سارین در سوریه استفاده کرده است. این در حالی است که سوریه تمامی این اتهامات را رد می‌کند./982/ب101/د

ارسال نظرات