۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۶۳۶۹۳

اعتراض گروه‎های حقوق بشر به تصویب قانون جدید مبارزه با تروریسم در کانادا

خبرگزاری رسا ـ تصویب قانون جدید مبارزه با تروریسم اعتراض بسیاری از کارشناسان و مردم این کشور را به همراه داشته و مخالفان معتقدند که قانون جدید آزادی‎های فردی مردم کانادا را محدود می‎کند.
يازده سپتامبر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، قانون جدید مبارزه با تروریسم که هفته گذشته در پارلمان کانادا به تصویب رسیده و به آژانس های امنیتی اختیارات "فوق العاده ای" اعطا کرده است مورد اعتراض گسترده مخالفان و گروه های حقوق بشر قرار گرفت.


راندال گاریسون از نمایندگان مجلس کانادا از حزب دموکرات های نوین در این ارتباط گفت: ما فکر می کنیم که این قانون، تعادل درستی میان حقوقی که باید از آنها دفاع شود و چیزهایی که باید در مبارزه با تروریسم با آنها مقابله شود ایجاد نکرده است.


در قانون جدید مبارزه با تروریسم که "اس-هفت" نام دارد بازداشت های پیشگیرانه مجاز اعلام شده است و به این ترتیب نهادهای امنیتی می تواند مردم کانادا را بدون آن که حتی مرتکب جرمی شده باشند تا سه روز بازداشت کنند.


این قانون همچنین امکان برگزاری جلسات بازجویی تحقیقاتی را فراهم می آورد، جلساتی که افراد ممکن است به علت تهدید به بازداشت از سوی پلیس مجبور به شهادت دروغین شوند.


پارلمان کانادا با صد و هشتاد و سه رای مثبت در برابر نود و سه رای منفی چهارشنبه هفته گذشته این قانون را تصویب کرد، قانونی که از سوی دولت محافظه کار کانادا و لیبرال های این کشور حمایت می شد و حزب دموکرات های نوین نیز با آن مخالفت می کرد.  


قانون جدید مبارزه با تروریسم با تاکید بر اصولی مانند بازداشت های پیشگیرانه و بازجویی های تحقیقاتی، که پس از حوادث تروریستی یازده سپتامبر آمریکا از سوی لیبرال ها مطرح شدند، نگرانی مسلمانان کانادا و گروه های حقوق بشر این کشور را از سوءاستفاده های احتمالی برانگیخته است./990/ب902/د


ارسال نظرات