۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۶۳۸۸۰

دیدار معاون بین الملل حوزه علمیه با طلاب اهل سنت زاهدان

خبرگزاری رسا ـ معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور در جمع طلاب اهل سنت زاهدان گفت: دشمن قصد دارد با توطئه های گوناگون و اختلاف قومی به دین اسلام ضربه وارد کند؛ اما این توطئه ها مانع جهانی شدن اسلام نخواهد شد.
حجت‌الاسلام محمدحسن زماني معاون بين الملل حوزه‌هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام محمد حسن زمانی، امروز با حضور در حوزه علمیه اشاعه التوحید اهل سنت زاهدان گفت: جهان آمادگی پذیرش اسلام را دارد و هیچ مانعی از این لحاظ وجود ندارد اگر شیعه و سنی دست در دست یکدیگر بدهند و عالمانه در جای جای دنیا صحبت کنند اسلام با سرعت بیشتری در جهان منتشر خواهد شد.

 وی با بیان این که آیات مختلف قرآن مبین و دلیل جهانی شدن است، گفت: دشمن قصد دارد با توطئه های گوناگون و اختلاف قومی به دین اسلام ضربه وارد کند؛ اما این توطئه ها مانع جهانی شدن اسلام نخواهد شد تنها امکان دارد در روند جهانی شدن اسلام تاخیر بیندازد.

معاون بین‌الملل حوزه های علمیه کشور ادامه داد: جهانیان تشنه شنیدن فرامین اسلام ناب هستند و طلاب و روحانیان شیعه و سنی همکار یکدیگر هستند و با توجه به این که مشترکات میان مذاهب اسلامی بیشتر است تا اختلافات آنها باید به مشترکات توجه ویژه ای شود و وحدت به این معنا است که شیعه و سنی صمیمانه به یکدیگر محبت کنند.


قابل ذکر است، حجت الاسلام زمانی امروز یک شنبه در سفر به زاهدان و برگزاری نشست های مختلف با نماینده ولی فقیه در سیستان بلوچستان، طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) و روحانیون و مسؤولان استانی دیدار و گفت و گو کرد.


عمیق‌تر ساختن اعتقاد به وحدت اسلامی و تقریب مذاهب و محبت صادقانه بین شیعه وسنی از مهم ترین برنامه‌های این حوزه‌ها است./918/پ202/س
 

ارسال نظرات