۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۶۳۸۸۷
شورای انتخابات ونزوئلا اعلام کرد؛

کاپریلس نتوانست تقلب در انتخابات را ثابت کند

خبرگزاری رسا ـ شورای انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که انریکه کاپریلس نتوانست دلیل مستدلی مبنی بر وجود تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ارائه دهد.
، انريکه کاپريلس رهبر مخالفان دولت ونزوئلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از بخش خبری یاهو، شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که انریکه کاپریلس، رهبر مخالفان ونزوئلا نتوانسته است دلیل قانع کننده ای مبنی بر وجود تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که چهاردهم آوریل برگزار شد، ارائه دهد.  


تیبیسی لوسنا، رییس شورای ملی انتخابات ونزوئلا در یک برنامه تلویزیونی، اتهامات جناح مخالف در مورد وجود تقلب گسترده در انتخابات را بی پایه دانست.


لوسنا گفت: ما همواره تاکید کرده ایم که کاپریلس حق دارد به فرایند انتخابات اعتراض کند، اما وی نیز باید شواهد معتبری در این ارتباط ارائه کند.


شورای ملی انتخابات ونزوئلا از زمانی که نیکولاس مادورو به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد، تاکید کرده بود که نتیجه انتخابات تغییریافتنی نیست.


تیبیسی لوسنا در این ارتباط گفت: عده ای تلاش کردند که توقعات بیجایی در افکار عمومی ایجاد کنند، از جمله این که بررسی مجدد شرایط برگزاری انتخابات ممکن است بر روی نتیجه آن تاثیرگذار باشد. 


این در حالی است که دادستانی فدرال ونزوئلا از تیموتی تریسی، یک آمریکایی که با پرداخت پول به مخالفان سیاسی مادورو آنان را تشویق به شرکت در تظاهرات خیابانی و اعتراض به نتایج انتخابات می کرد، به طور رسمی شکایت کرد.


دادستانی ونزوئلا همچنین آنتونیو ریورو از ژنرال های بازنشته ارتش این کشور را دستگیر کرد؛ این دستگیری به دنبال کشف نوار ویدئویی از کیف تیموتی تریسی صورت گرفت که نشان می داد آنتونیو ریورو در جریان یکی از اعتراضات خیابانی به آشوب طلبان مشاوره می دهد.


مادورو با کسب 50.7 درصد از آرای مردم در مقابل کاپریلس غربگرا در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا به پیروزی رسید./990/ب902/د

ارسال نظرات