۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۶۳۹۴۶
12 اردیبهشت ماه؛

سومین کنگره تخصصی فاطمه شناسی در اصفهان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر سومین کنگره تخصصی فاطمه شناسی گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر روی مقوله اساسی سبک زندگی، دبیرخانه تصمیم گرفت تا با تکیه به ابعاد زندگانی حضرت زهرا(س)، روش و اصول سبک زندگی را در قالب مقالات علمی تخصصی استخراج و به جامعه عرضه کند.
سومین کنگره تخصصی فاطمه شناسی در اصفهان برگزار می شود

حجت الاسلام حمید رضا صادق زاده، دبیر سومین کنگره تخصصی فاطمه شناسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در خصوص محورهای همایش و مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره افزود: مقالات در 4 محور، نوع نگرش حضرت زهرا(س) به موضوع ولایت، تبیین ابعاد شخصیتی پیامبر (ص) از دیدگاه آن حضرت، مادر حضرت زهرا (س) که بود؟، تربیت فرزند از دیدگاه حضرت و آیین همسرداری و فعالیت های اجتماعی آن حضرت به دبیرخانه ارسال شده اند و همایش نیز بر اساس این 4 محور برگزار می شود.

 

مدیر موسسه فرنگی امام مبین، در خصوص دلائل انتخاب این چهار محور تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر روی مقوله اساسی سبک زندگی، دبیرخانه تصمیم گرفت تا با تکیه به ابعاد زندگانی حضرت زهرا(س)، روش و اصول سبک زندگی را در قالب مقالات علمی-تخصصی استخراج و به جامعه عرضه کند.

 

وی در خصوص سایر اهداف برگزاری کنگره افزود: شناسایی هر چه بهتر موضوع ولایت، معرفی پیامبر اعظم از زبان دختر ایشان و معرفی مادر حضرت زهرا(س) به عنوان یکی از شخصیت های مؤثر در ترویج اسلام از جمله اهداف برگزاری این کنگره معنوی در سال 1392 است. 

 

امام جمعه بخش ورزنه، در خصوص محتوای کنگره خاطرنشان کرد: کنگره شامل برنامه هایی همچون، برگزاری کارگاه آموزشی و مسابقه ویژه کودکان، تشکیل میزگردهای تخصصی با حضور متخصصین، اهداء جوایز نقدی، لوح یادبود و تندیس به برترین ها و چاپ ویژه نامه کنگره، برگزاری شب شعر و داستان نویسی ویژه دانشجویان و طلاب، برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی اهل بیت به طور ویژه با محوریت حضرت زهرا سلام الله علیها، راه اندازی سایت و کتابخانه مجازی ویژه کتب مربوط به این بانوی والا مقام، مسابقه اختصاصی مخصوص خانواده های مسؤولان کشور جهت آشنا شدن آنان با این کنگره و مسابقه انشاء نویسی ویژه دانش آموزان و در نهایت رونمایی از کتاب "بنت النبی" خواهد بود.

 

وی در ادامه در خصوص اساتید دعوت شده به این کنگره گفت: کارگاه‌های تخصصی از ساعت 8 صبح روز، 12 اردبیبهشت ماه و با حضور حجت الاسلام سید حسین مومنی از شهر قم و به همت شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان برگزار می‌شود، برنامه بعد از ظهر نیز  از ساعت 17، با حضور حجت الاسلام والمسلمین عالمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، رییس ستاد احیای زکات کشور و نماینده ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی و دکتر مظاهری، رییس دانشگاه آزاد منطقه چهار در سازمان صدا و سیمای اصفهان برگزارمی‌شود.

 

دبیر سومین کنگره تخصصی فاطمه شناسی در خصوص آثار ارسالی به دبیرخانه کنگزه عنوان کرد: طی دو سال برپایی این برنامه، بیش از 1700 مقاله و 2 هزار انشاء  و اثر ادبی به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد، 550 مقاله و 300 متن و اثر ادبی مربوط به دوره سوم کنگره است و تا کنون نیز  بیش از 30 هزار نفر در زمینه مسابقه پیامکی شرکت کرده اند.

 

وی در خصوص برنامه های آتی کنگره بیان داشت: با توجه به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر ارائه سبک دینی و با عنایت به 4 محور مقالات ارائه شده، در آینده‌ای نزدیک، از 14 مقاله برتر ارئه شده برای تدوین شیوه سبک‌زندگی حضرت زهرا(س) استفاده می‌کنیم، در ضمن تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره، کتابخانه تخصصی فاطمی برگرفته از کتب فاطمی و آثار ارسالی به دبیرخانه طی سه سال گذشته و فراخوان مقالات ازخرداد ماه سال جاری از برنامه های آینده این دبیرخانه است.

 

گفتنی است، این کنگره به همت، مؤسسه تخصصی دینی امام مبین و استانداری اصفهان امسال برای سومین سال متوالی برگزار خواهد شد. علاقه‎مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی کنگره به نشانی www.bentenabi.ir مراجعه کنند./939/ت302/ب

ارسال نظرات