۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۶۴۰۸۱

مصری‎ها به مداخله قطر در امور داخلی کشورشان اعتراض کردند

خبرگزاری رسا ـ مردم مصر با تجمع در مقابل سفارت قطر در قاهره اعتراض خود را به دخالت‎های قطر در امور داخلی کشورشان ابراز کردند.
اعتراض مردم مصر به مداخله قطر در امور داخلي کشورشان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "قطر لیوینگ"، مردم مصر با برپایی تظاهراتی در مقابل سفارت قطر در قاهره اعتراض خود را به مداخله قطر در امور داخلی کشورشان نشان دادند.


معترضان ضمن سر دادن شعارهای ضد قطری اقدام به آتش زدن پرچم های قطر و اسرائیل کردند.


بسیاری از مردم مصر به مداخله دوحه و تل آویو در امور داخلی مصر پس از انقلاب سال 2011 این کشور که منجر به سرنگونی نظام دیکتاتوری حسنی مبارک شد، معترض هستند.


روز دهم ژانویه قطر اعلام کرد که یک کمک نیم میلیارد دلاری به مصر ارائه کرده است تا این کشور بتواند بر بحران کاهش شدید ارزش پول ملی خود غلبه کند.

 

در عین حال، "حمد بن خلیفه آل ثانی"، امیر قطر در اظهاراتی مدعی شد: قطر در هیچ کشور عربی و غیر عربی دیگری به دنبال اهداف سیاسی، اقتصادی یا اجتماعی نیست و فقط در حال حمایت از ملتهای مظلوم منطقه است.

 

وی در حالی این سخنان را به زبان آورد که قطر از سوی بسیاری از کشورهای دیگر به حمایت از گروه های افراطی و مسلح و دخالت در کشورهای منطقه متهم شده است و بسیاری از کارشناسان مستقل حمایتهای مالی، تسلیحاتی و رسانه‌ای قطر از عناصر و گروه‌های مسلح و تروریست‌های سوریه را دلیل اصلی آغاز بحران و ادامه جنگ در این کشور به شمار می آورند.


گفتنی است مردم مصر از آغاز پیروزی انقلاب خود تاکنون تظاهرات های گسترده ای در سراسر کشور برگزار کرده و اعتراض خود را به رابطه دولت این کشور با اسرائیل نیز اعلام کرده اند.


در سپتامبر سال 2011 میلادی معترضان مصری با حمله به سفارت اسرائیل در قاهره کارمندان این سفارت را مجبور به ترک ساختمان کردند./990/ب902/د

ارسال نظرات