۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۶۴۲۱۱
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

قداست دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ نماز است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأثیر فریضه نماز در روحیه و انگیزه رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: اگر نماز به خوبی در جامعه اقامه شود و همه افراد به اهمیت و نقش آن پی ببرند هیچ دشمنی نمی‌تواند در برابر ملت ایران ایستادگی کند.
حجت الاسلام محمد علي نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نخستین همایش ملی نقش نماز در 8 سال دفاع مقدش در شهرکرد اظهار داشت: نماز یکی از مهم‌ترین مسائلی است که ضرورت آن همیشه احساس میشده اما این ضرورت امروز بیش از گذشته است.

وی نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز را مهم‌ترین هدف از برگزاری این همایش برشمرد و افزود: با برگزاری این همایش و دعوت از میهمانان و سخنرانان در پی دست‌یابی به نهادینه کردن بیش از پیش  فرهنگ اقامه نماز در جامعه هستیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه دو عرصه نماز و دفاع مقدس با یکدیگر رابطه تنگاتنگی دارند، تصریح کرد: آنچه سبب تبدیل دفاع مقدس به مسأله  مقدس شد نماز و آثار معنوی آن است.

امام جمعه شهرکرد نماز را غنابخش دفاع مقدس دانست و گفت: نماز به دفاع مقدس قداست معنوی، الهی و ایمانی بخشید به طوری که اگر نماز نبود دفاع مقدس هم معنا نداشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأثیر معنوی نماز در روحیه و انگیزه رزمندگان خاطرنشان کرد: رزمندگان ما با معیار نماز و ارتباط با خدا از کشور دفاع کردند و همواره از خدا یاری می‌گرفتند و در سایه این ارتباط پیروز شدند.

استاد عالی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری نقش نماز در پیروزی جنگ نرم را بیبدیل دانست و گفت: امروز هم نماز در جبهه جنگ نرم می‌تواند عامل پیروزی ما بر دشمن باشد.

رییس شورای عالی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اگر نماز به خوبی در جامعه اقامه شود و همه افراد به اهمیت و نقش آن پی ببرند هیچ دشمنی نمی‌تواند در برابر ملت ایران ایستادگی کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماز را مصونیت‌بخش نظام اسلامی برشمرد و افزود: با اقامه نماز و بهره‌گیری از آثار معنوی میتوان نظام خود را در برابر آسیب‌ها و خطرات مصون بداریم./9457/پ202/س

ارسال نظرات