۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۶۴۲۲۹
معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور خبر داد؛

راه اندازی 4 هزار مرکز فرهنگی قرآنی در امامزادگان کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، راه اندازی خیمه های معرفت را یکی از روش های نوین در عرصه تبلیغی دانست و تصریح کرد: بیش از 9میلیون نفر از خیمه های معرفت در سراسر کشور بهره مند شدند.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی بیش از 127 هزار موقوفه در کشور، گفت: در هشت سال گذشته شاهد افزایش ثبت وقف جدید در کشور بودیم.

 

وی از ثبت هزار و 520 وقف جدید در سال 90 و بیش از دو هزار وقف در سال گذشته خبر داد و گفت: در عید نوروز امسال نیز 106 وقف جدید در کشور به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام شرفخانی طرح آرامش بهاری را یکی از طرح های شاخص و مورد توجه سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و خاطرنشان کرد: این طرح با استقبال بسیار مناسبی روبرو شد.

 

وی راه اندازی خیمه های معرفت را یکی از روش های نوین در عرصه تبلیغی دانست و تصریح کرد: این شیوه تبلیغ دین دستاوردهای بسیار خوبی نیز در پی داشته است.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف خیریه با بیان این که در ایام نوروز بیش از نه میلیون نفر از خیمه های معرفت در سراسر کشور بهره مند شدند، گفت: این طرح به عنوان یکی از نوآوری های سازمان اوقاف مورد توجه قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام شرفخانی همچنین به اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح در هزار و 600 بقعه متبرکه سراسر کشور اجرا شد.

 

وی به حضور گسترده مردم در ایام تعطیلات نوروز در بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز 69 میلیون نفر زائر در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور حضور یافتند.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کنگره بین المللی امامزادگان و بقاع متبرکه امسال در تهران و اصفهان خبر داد.

 

حجت الاسلام شرفخانی همچنین گفت: روز بزرگداشت امامزادگان امسال با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم ها به ثبت رسید که این اقدام کار شایسته ای بود.

 

وی  در ادامه سخنان یکی از برنامه های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه را طرح تربیت حافظان قرآن کریم دانست و تصریح کرد: سال گذشته 238 هزار نفر در سراسر کشور زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از راه اندازی چهار هزار مرکز فرهنگ قرآنی در یک برنامه چهار ساله در سراسر کشور خبر داد و گفت: در طی دو سال گذشته هزار و 800 مرکز فرهنگی قرآنی در امامزادگان کشور راه اندازی شود.

 

حجت الاسلام شرفخانی ترویج فعالیت های قرآنی در امامزادگان در دو بخش عمومی و تخصصی را مهم ترین هدف راه اندازی این مراکز دانست و تصریح کرد: ترویج فرهنگ اهل بیت، عصمت و طهارت و بزرگداشت ائمه اطهار(ع) در فعالیت های مختلف از وظایف این مراکز است.

 

وی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را یکی از برنامه های مهم سازمان اوقاف دانست و با بیان این که طرح اجرای این برنامه تدوین شده است، گفت: چشم انداز این طرح بر اساس چشم انداز 1404 است.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: رسالت های ارزشی این چشم انداز و سیاست های کلان و راهبردها، راهکارها، برنامه ها و فعالیت ها در این طرج جامع آماده شده است./950/ پ202/ب

ارسال نظرات