۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۶۴۲۴۸

بازتاب گسترده بیانات مقام معظم رهبری در رسانه های عربی

خبرگزاری رسا ـ رسانه‌های جهان عرب با انتشار اخبار اجلاس جهانی «علمای امت و بیداری اسلامی» به پوشش بیانات مقام معظم رهبری پرداختند و بیشترین بخش این اخبار به بیانات ایشان مبنی بر تبلیغات غرب و رسانه‌‌هاى منطقه‌‌اى مزدور برای وانمود کردن جنگ ویرانگر در سوریه به عنوان نزاع شیعه و سنى اختصاص یافت.
تحليل بيانات رهبر معظم انقلاب در اجلاس علما و بيداري اسلامي براي انگليسي زبانان آيت الله سيد علي خامنه اي رهبر معظم انقلاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه ماهواره‌ای المنار با این تیتر که «ابعاد بیداری اسلامی ادامه دارد و ما باید از برنامه‌های دشمنان امت بر حذر باشیم» به پوشش بیانات مقام معظم رهبر اقدام و اعلام کرد: امام سید‌علی خامنه‌ای(مد ظله العالی) امروز در حالی با سخنرانی خود اجلاس جهانی «علما و بیداری اسلامی» را در تهران افتتاح کردند که در آغاز سخنرانی خود تأکید داشتند که بیداری اسلامی اولویتی برای جهان اسلام و همه جهان است.

 

المنار با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری تأکید کرد: ایشان فرمودند «آنچه امروز در برابر چشم ما است و هیچ انسان مطّلع و هوشمندى نمی‌تواند آن را انکار کند، آن است که اکنون اسلام از حاشیه‌‌ معادلات اجتماعى و سیاسى جهان خارج شده و در مرکز عناصر تعیین‌‌کننده‌‌ حوادث عالم، جایگاهى برجسته و نمایان یافته است و نگاه تازه‌‌اى را در عرصه‌‌ى زندگى، سیاست، حکومت و تحولات اجتماعى عرضه می‌کند».

 

این رسانه لبنانی ادامه داد: امام خامنه‌ای فرمودند «بیدارى اسلامى که سخنگویان جبهه‌‌ استکبار و ارتجاع حتّى از به زبان آوردن نام آن نیز پرهیز می‌کنند و می‌ترسند، حقیقتى است که اکنون تقریباً در سراسر دنیاى اسلام می‌توان نشانه‌‌هاى آن را دید».

 

پایگاه اطلاع‌رسانی «النشره» لبنان نیز به این بخش از سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد که نخستین امواج بیدارى در کشورهاى این منطقه که هم‌زمان با آغاز ورود پیشقراول‌هاى استعمار آغاز شد، غالباً به وسیله‌‌ علماى دین و مصلحان دینى پدید آمد. عالمان دین باید با هوشیارى و دقت فراوان و با شناخت شیوه‌‌ها و ترفندهاى فریبنده‌‌ دشمن، راه نفوذ را به کلى ببندند و فریب دشمن را ناکام کنند.

 

النشره تأکید کرد: به گفته رهبر انقلاب ایران تمدن اسلامى می‌تواند با شاخصه‌‌هاى ایمان و علم و اخلاق و مجاهدت مداوم، اندیشه‌‌ى پیشرفته و اخلاق والا را به امت اسلامى و به همه‌‌ى بشریت هدیه دهد.

 

این رسانه خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان کردند «تبلیغات غرب و رسانه‌‌هاى منطقه‌‌اى وابسته و مزدور، جنگ ویرانگر در سوریه را نزاع شیعه و سنّى وانمود می‌کنند و حاشیه‌‌ امنى براى صهیونیست‌ها و دشمنان مقاومت در سوریه و لبنان پدید مى‌‌آورند».

 

در بخش پایانی گزارش النشره نیز آمده است: به گفته رهبر انقلاب اسلامی ایران هر کس شعار آزادى قدس شریف و نجات ملت فلسطین و سرزمین فلسطین را نپذیرد یا به حاشیه ببرد و به جبهه‌‌ى مقاومت پشت کند، متهم است.

 

پایگاه اطلاع‌رسانی «العهد» نیز نوشت: امام خامنه ای فرمودند که امروز یکى از خطرناک‌‌ترین چیزهائى که نهضت بیدارى اسلامى را تهدید می‌کند، اختلاف‌‌افکنى و تبدیل این نهضت‌ها به معارضه‌‌هاى خونین فرقه‌‌اى و مذهبى و قومى و ملّى است. وجوب ایستادگى و مبارزه در برابر این دشمن حربى و غاصب، مورد اتفاق همه‌‌ى مذاهب اسلامى و محلّ اجماع همه‌‌ جریانات صادق و سالِم ملّى بوده است.

 

 روزنامه «القدس» چاپ فلسطین نیز به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ترسیم هدف بلندمدت براى بیدارى اسلامى در کشورهاى مسلمان اشاره کرد که نقطه‌‌ متعالى و والائى که بیدارى ملتها را باید سمت و سو دهد و آنان را به آن نقطه برساند.

 

این رسانه در ادامه خبر مربوط به بیانات مقام معظم رهبری گزارش داد: نخستین امواج بیدارى در کشورهاى این منطقه که هم‌زمان با آغاز ورود پیش‌قراول‌هاى استعمار آغاز شد، غالباً به وسیله‌‌ى علماى دین و مصلحان دینى پدید آمد. در دوران معاصر هم نام درخشان «امام خمینى» عظیم چون ستاره‌‌ پرفروغى بر تارک انقلاب اسلامى ایران می درخشد.

 

پایگاه اطلاع‌رسانی dp-news نیز به پوشش این بخش از سخنان معظم له اقدام کرد: «توطئه هم‌‌اکنون از سوى سرویس‌هاى جاسوسى غرب و صهیونیسم، با کمک دلارهاى نفتى و سیاستمداران خودفروخته، از شرق آسیا تا شمال آفریقا و بویژه در منطقه‌‌ى‌‌عربى، با جد و اهتمام دنبال می‌شود و پولى که می توانست در خدمت بهروزى خلق خدا باشد، خرج تهدید و تکفیر و ترور و بمبگذارى و ریختن خون مسلمانان و برافروختن آتش کینه‌‌هاى درازمدت می‌گردد».

 

روزنامه «الجدیده» چاپ الجزایر نیز به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری درباره اوضاع برخی کشورهای منطقه و شمال آفریقا اشاره کرد و نوشت: مقام معظم رهبری در سخنان خود با اشاره به این‌که اکنون لیبی به گونه‌‌اى، مصر و تونس به گونه‌‌اى، سوریه به گونه‌‌اى، پاکستان به گونه‌‌اى، و عراق و لبنان به گونه‌‌اى درگیر یا در معرض شعله‌‌هاى خطرناکند. باید به‌ شدت مراقب و در پى علاج بود.

 

روزنامه دارالحیاة چاپ عربستان گزارش داد: آیت الله خامنه ای تاکید کرد که «ما با هیچ گروهى از انسانها به خاطر تمایز جغرافیائى، دشمنى نداریم. ادعانامه‌‌ى ما، علیه ظلم و استکبار، و تحکّم و تجاوز، و فساد و انحطاط اخلاقى و عملى است که از سوى قدرت‌هاى‌‌ استعمارى و استکبارى بر ملت‌هاى ما وارد شده است».

 

روزنامه «الاخبار» چاپ لبنان نیز با اشاره به سخنان معظم له درباره حوادث بحرین تأکید کرد: در بحرین، اکثریتى مظلوم که سالهاى متمادى است از حق رأى و دیگر حقوق اساسى‌‌ یک ملت محرومند، به مطالبه‌‌ى حق خود برخاسته‌‌اند. آیا چون این اکثریتِ مظلوم شیعه‌‌اند و حکومت جبارِ سکولار، متظاهر به سنى‌‌گرى است، باید این را نزاع شیعه و سنّى دانست.

 

روزنامه «النهار» لبنان، پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه‌های ماهواره‌ای «المیادین»، خبرگزاری براثا و برخی پایگاه‌های خبری منطقه از دیگر رسانه‌های بودند که سخنان دیروز مقام معظم رهبری را پوشش دادند./982/ب101/د

ارسال نظرات