۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۶۴۴۴۴
استاد دانشگاه سومالی خواستار شد؛

تأسیس هیأت صدور فتوای مشترک شیعه و سنی

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه سومالی با انتقاد از برخی فتواهای نادرست، بر لزوم تأسیس هیأت صدور فتوای مشترک میان علمای شیعه و سنی تأکید کرد.
سفر ميهمانان خارجي اجلاس علما و بيداري اسلامي به قم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالخالق عبدالله حمزه، استاد دانشگاه موگادیشو سومالی و از علمای شرکت کننده در اجلاس علما و بیداری اسلامی در دیدار با حضرت آیت الله جوادی آملی که امروز در بنیاد بین المللی علوم وحیانی قم برگزار شد، گفت: بسیار خوشحالم که در جمع پیروان اهل بیت(ع) هستم، این اولین باری است که به جمهوری بسیار قوی اسلامی ایران می آیم.

 

وی افزود: مسلمانان باید در یک صف قرار گیرند، اما فهم برخی افراد بر اختلاف مهم و حیاتی میان مسلمانان تأکید دارد.

 

عبدالخالق با اشاره به اینکه مسلمانان تنها در مسائل جزئی اختلاف دارند، تصریح کرد: دشمن ما یکی است و چگونه است که این دشمن و خطرات آن را نمی شناسیم. ما در مسائل جوهری با هم اختلافی نداریم و اختلاف جزئی نیز نعمتی الهی به شمار می آید.

 

استاد دانشگاه سومالی با انتقاد شدید از صدور فتواهای نادرست از سوی برخی علما، اظهار داشت: تأسیس هیأت ویژه صدور فتوای مشترک برای مسائل سرنوشت ساز ضروری است. ما با تأسیس این هیأت می توانیم با افراطی گری و تعصبهای کورکورانه مبارزه کنیم.

 

وی از برگزاری کنفرانس های اسلامی در ایران تقدیر کرد و خاطر نشان ساخت: من بسیار خوشحالم که کشور قدرتمند اسلامی وجود دارد و در برابر کشورهای استکباری ایستاده است./980/ب203/د

ارسال نظرات