۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۶۴۵۷۵
نظرسنجی رویترز نشان داد؛

مردم آمریکا با دخالت نظامی کشورشان در سوریه مخالف هستند

خبرگزاری رسا ـ نتایج یک نظرسنجی جدید که به وسیله خبرگزاری رویترز در آمریکا صورت گرفت، نشان داد که بیشتر مردم این کشور مخالف مداخله نظامی آمریکا در سوریه هستند.
شورشيان سوريه


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که بیشتر آمریکایی ها با مداخله نظامی کشورشان در سوریه مخالف هستند.


تلاش های دولت اوباما و نمایندگان طرفدار اسرائیل در کنگره آمریکا در روزهای اخیر شدت یافته و این گروه ها درصدد زمینه چینی برای مداخله مستقیم نظامی آمریکا در یک کشور اسلامی دیگر هستند.


نظرسنجی صورت گرفته از سوی خبرگزاری رویترز و موسسه نظرسنجی "ایپسوس" نشان داد که 61 درصد از مردم آمریکا مخالف دخالت در امور داخلی سوریه بوده و تنها 10 درصد از آنان موافق مداخله نظامی کشورشان در سوریه بودند.

 

نتایج این نظرسنجی جدید در حقیقت تاییدکننده نظرسنجی چندی پیش شبکه خبری سی.بی.اس و روزنامه نیویورک تایمز است که طبق آن 62 درصد از مردم آمریکا مخالف مداخله احتمالی آمریکا در سوریه بودند. 

 

تعدادی از نمایندگان طرفدار رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا با وجود مخالفت گسترده مردم این کشور با یک مداخله نظامی دیگر در خاورمیانه به فشارهای خود بر دولت اوباما برای توسعه کمک های خود به شورشیان سوری ادامه می دهند.

 

سناتور جان مک کین از اعضای جمهوری خواه کنگره در مصاحبه ای مدعی شد که آمریکا باید در جارچوب یک نیروی بین المللی وارد سوریه شد و از سلاح های شیمیایی  این کشور محافظت کند. 

 

سناتور لیندزی گراهام از دیگر نمایندگان طرفدار اسرائیل در کنگره نیز از نیروی نظامی آمریکا خواست که پایگاه های هوایی سوریه را با موشک های کروز مورد حمله قرار دهد./990/ب902/د

 

ارسال نظرات