۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۶۴۹۰۴

انتقاد عفو بین الملل از دستگیری سیاستمدار مسلمان در سریلانکا

خبرگزاری رسا ـ سازمان عفو بین الملل از بازداشت سیاستمدار برجسته سریلانکایی، که دولت این کشور را به همکاری با بوداییان در حمله به مسلمانان متهم کرده بود، انتقاد کرد.
آزاد سالي، سياستمدار مسلمان در سريلانکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، سازمان حقوق بشری عفو بین الملل از بازداشت یکی از سیاستمداران برجسته مسلمان در سریلانکا انتقاد کرد.


آزاد سالی، سیاستمدار مسلمان سریلانکایی، دولت این کشور را متهم کرده بود که از حملات بوداییان افراطی به مسلمانان حمایت می کند.


پالی تراسکات، نماینده سازمان عفو بین الملل در منطقه آسیای جنوب شرقی، در یک کنفرانس خبری گفت: دستگیری آزاد سالی و آزارهایی که وی در طول چند هفته گذشته دیده است نشان دهنده فضای آکنده از ترسی است که منتقدان دولت سریلانکا باید تحت آن زندگی کنند.


نماینده عفو بین الملل در آسیای جنوب شرقی افزود: وی باید هر چه زودتر آزاد شده یا عادلانه و در یک دادگاه قانونی محاکمه شود.


وی تاکید کرد: آزاد سالی تلاش داشت تا به خشونت علیه اقلیت های سریلانکا و به خصوص مسلمانان و تامیل ها پایان دهد، به همین دلیل وی مورد خشم دولت سریلانکا قرار گرفت. 


آزاد سالی، رهبر ائتلاف ملی تازه تاسیس مسلمانان تامیل است که صبح پنجشنبه به وسیله نیروهای امنیتی و به دلایل ناشناخته دستگیر شده است.


وی به دلیل انتقاد از سازمان بودایی "بودا بالا سنا" که گفته می شود از فوریه سال 2013 میلادی به نهادهای مذهبی مسلمانان و مسیحیان حمله کرده و مانع از برگزاری برخی از مراسم های مذهبی مسلمانان شده است، شناخته شده است.


روز بیست و نهم آوریل آزاد سالی به خبرنگاران گفته بود که به دلیل تهدیداتی که در رسانه های دولتی علیه وی مطرح شده است در خفا زندگی می کند.


پس از سینهالی ها که 70 درصد و تامیل ها که 5/12 درصد از جمعیت سریلانکا را تشکیل می دهند مسلمانان سومین گروه قومی در این کشور آسیای جنوب شرقی محسوب می شوند.


کارشناسان معتقدند که سالها است دولت های مختلف سریلانکا مجبور بوده اند در درگیری های قومی از اکثریت بوداییان این کشور حمایت کنند./990/ب902/د

ارسال نظرات