۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۶۵۱۰۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان:

تدوین نقشه جامع قرآنی اولویت نخست برنامه‌های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: در هر جایی که قرآن به حاشیه رفته است، فرقه‌ها و گروه‌های انحرافی و سودجو استفاده کرده و به انحراف مردم اقدام می‌کنند.
قرآن کريم قرآن مجيد

سلمان روحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان کرد: برای انسجام، ساماندهی و گسترش فعالیت‌های جامعه قرآنی اولین راه کار، تدوین نقشه جامع توسعه فرهنگ قرآنی برای ایران اسلامی است.

 

وی با اشاره به این که با وجود مجموعه‌های متعدد و فعالیت فراکسیون قرآن و عترت و دیگر تشکلات و مؤسسه های قرآنی، فعالیتهای قرآنی در کشور هنوز ساماندهی نشده است، افزود: هم‌اندیشی و هم‌افزایی نیروهای قرآنی و جلوگیری از موازی‌کاری‌های افراطی در کنار نقشه جامع توسعه فعالیت‌های قرآنی برای انسجام هرچه بیشتر جامعه قرآنی و حضور پررنگ آنان در تحولات اجتماعی، علمی و سیاسی جامعه مؤثرخواهد بود.

 

روحی تصریح کرد: به دلیل نبود نقشه جامع توسعه فعالیت‌های قرآنی متأسفانه کارهای سطحی و زودگذر و برنامه‌های ویترینی در سطح کشور انجام می‌شود.

 

وی با بیان این که افراد شاخص فعال قرآنی از همه ظرفیت‌های دفاع از معارف قرآن و مکتب اهل بیت(ع) درشرایط کنونی بهره کافی ندارند، اعلام کرد: درصورتی که جامعه با معارف و معانی و عمق مطالب قرآن و به روزرسانی آن آشنا باشند می‌توانند جامعه را متحول کنند.

 

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان کردستان به شاخص‌های جامعه قرآنی با بصیرت و هدایت گر اشاره و عنوان کرد: متعهد، عالم به زمان ومکان، موقعیت‌شناس، ولایت‌مدار و عمل‌گرا بودن ازشاخص‌های جامعه با بصیرت و هدایت گر است.

 

وی ادامه داد: روزمرگی، عدم شناخت دشمن دین، پنهان کردن واقعیت‌ها، مادی‌گرایی، نداشتن سوزدینی و قرآنی موجب بروز بی‌تفاوتی به مسائل دینی، سیاسی و اجتماعی خواهد بود.

 

روحی با اشاره به این که حافظان، قاریان، مؤسسات و تشکل های قرآنی روی هم رفته در تحولات کشوری  تأثیرگذاری زیادی ندارند؛ اما قدرت پنهان بسیار بالایی دارند، افزود: در هر جایی که قرآن به حاشیه رفته است، فرقه‌ها و گروه‌های انحرافی و سودجو استفاده کرده و به انحراف مردم اقدام می‌کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کردستان بیان کرد: از رهنمودهای قرآن و عمل به مفاد برنامه‌های قرآنی می‌توان برمشکلات فائق آمد و نسبت به توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت مفید انجام داد.

 

وی گفت : عملکرد جامعه قرآنی بهترین شیوه اجرای آیات قرآنی در زمان کنونی است، قرآن و اهل بیت(ع) دوبال پرواز  و راه سعادت بشریت هستند./967/ت302/س

 

ارسال نظرات