۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۱۶۵۱۲۵
آیت الله نوری همدانی:

اصولگرایان لایق ترین فرد را به مردم معرفی کنند/ سابقه حضور در جبهه خوب اما ناکافی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که رییس جمهور آینده باید با بصیرت و ژرف اندیشی مشکلات را درک و حل کند، گفت: حل این مشکلات نیاز به قهرمانی امتحان پس داده دارد و سوابق جبهه و جانبازی فرد ملاک نیست.
آيت الله حسين نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار علی اکبر ولایتی عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان، با اشاره به این که ارزش های مهم اسلامی ریشه در تفکر، ژرف اندیشی و دقت دارد، اظهار داشت: افرادی که کاندیدا می شوند باید با بصیرت و ریشه ای مشکلات را درک کنند و در صدد حل آن برآیند.

     

    وی با تأکید بر این که حل مشکلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی احتیاج به قهرمانی دارد که ریشه ای فکر کند، افزود: ولایت مداری، شجاعت، متفکر، مدیر و بسیار عاقل بودن از دیگر ویژگی های مهم برای رییس جمهور آینده است؛ وی باید در مدیریت امتحان پس داده باشد.

     

    این مرجع تقلید با بیان این که برخی سوابق جبهه را ملاک صلاحیت برای ریاست جمهوری می دانند، گفت: جبهه ای بودن بسیار خوب است اما برای حل مشکلات کشور کافی نیست؛ مسائل کشور ما ابعاد مختلفی دارد که باید همه آنها را در نظر گرفت، ممکن است فرد جانباز بوده و از سوی دلسوزی به صحنه آمده باشد اما این دلیل نمی شود.

     

    حضرت آیت الله نوری همدانی اجماع اصول گرایان روی یک کاندیدا را مهم دانست و ابراز داشت: اگر بتوانید از بین خود لایق ترین را انتخاب کنید کار بزرگی است و چنین حماسه ای از حماسه حضور حداکثری مردم در انتخابات کمتر نیست.

     

    وی با اشاره به آیه«الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَـٰئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّـهُ وَأُولَـٰئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ» گفت: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان آورده است که خداوند 300 جای قرآن از تفکر و تعقل نام برده است؛ دین ما ارزش بیشتر برای این دو مقوله قائل است به همین دلیل در بسیاری از مباحث اولو الالباب را مورد خطاب قرار داده است، در توحید، نبوت، امامت، تاریخ و ریشه یابی وقایع مخاطبان صاحبان خرد هستند.

     

    استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر ضرورت بررسی و ریشه یابی علت دشمنی استکبار جهانی، صهیونیست و ایادی آنها با نظام اسلامی تأکید کرد و ابراز داشت: بیداری اسلامی و تأثیر جهانی معارف انقلاب موجب ترس دشمنان شده است، آنها در هراسند که اسلام به عظمت گذشته خود برگردد؛ آنها می دانند که این بیداری نشأت گرفته از انقلاب ما است.

     

    حضرت آیت الله نوری همدانی خطاب به ولایتی، گفت: بنده سخنرانی های شما را گوش می کنم؛ شما در مسائل تاریخی و سیاسی ریشه ای فکر می کنید./928/پ202/ج

     

     

ارسال نظرات