۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۶۵۲۳۴
علمای سنی لبنان:

حمله اسرائیل به سوریه نمونه بارز تروریسم بین المللی است

خبرگزاری رسا ـ شماری از علمای اهل سنت لبنان به حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه واکنش نشان داده و بر لزوم تقویت فرهنگ مقاومت در کشورهای اسلامی به ویژه لبنان تأکید کردند.
سوريه و لبنان نشست خبري دبير و اعضاي جنبش عمل اسلامي لبنان‎

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از علمای اهل سنت لبنان در بیانیه‌های جداگانه، حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم و از رژیم صهیونیستی به عنوان نمونه بارز تروریسم یاد کردند.


شیخ خضر کبش، رییس جمعیت اسلامی خیر و محبت لبنان، خواستار پاس کوبنده سوریه به تجاوز رژیم صهیونیستی شد و گفت: درگیری در سوریه باید هرچه سریعتر پایان یابد چرا که وضعیت کنونی تنها به نفع اسراییل است.


وی افزود: هر تجاوزی از سوی اسراییل به لبنان می‌تواند به پایان این رژیم اشغالگر منتهی شود.


حسام العیلانی امام جماعت مسجد الغفران صیدای لبنان نیز، ضمن محکوم کردن حمله اسراییل به سوریه بر لزوم نشر و ترویج فرهنگ مقاومت در برابر اشغالگران تاکید کرد.


العیلانی خاطر نشان کرد: تعدی تکفیری ها به قبر حجر بن عدی نشانگر همراهی تروریست‌ها با رژیم صهیونیستی در راستای ایجاد فتنه بین مسلمانان است.


از سوی دیگر شیخ هاشم منقاره رییس شورای رهبری جنبش توحید اسلامی اظهار داشت که تجاوز کوردلانه رژیم صهیونیستی به یکی از اراضی مسلمانان و سرزمین‌های عربی نشان دهنده لزوم اتحاد مسلمانان در برابر صهیونیست‌های جنایتکار است.


وی ادامه داد: تجاوز صورت گرفته نه تنها به سوریه بلکه به تمام مسلمانان و کشورهای اسلامی است.


احمد القطان رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان نیز این تجاوز را محکوم کرد و خواستار واکنش کشورهای اسلامی و عربی در برابر آن شد.


وی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی که حامی اول تقسیم سوریه است همه تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند به سیاست اشغال طلبانه خود ادامه دهد.


در همین راستا محمد رشید قبانی مفتی لبنان با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، این رژیم را نشانه بارز تروریسم جهانی عنوان کرد.


وی تصریح کرد که اسراییل به دنبال کوچکترین فرصت است تا از ضعف سوریه یا هر کشور عربی و اسلامی دیگر سوء استفاده کرده و به آن ضربه بزند./983/ب901/د

ارسال نظرات