۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۶۵۲۶۹
یکی از علمای سنی لبنان:

فتواهای تکفیری عامل تعدی به مزار حجر بن عدی است

خبرگزاری رسا ـ رییس جبهه العمل مقاومت لبنان، فتواهای تکفیری را دلیل اصلی تجاوز به بارگاه حجر بن عدی و سایر قبور مومنان عنوان کرد.
شيخ زهير الجعيد رئيس جبهه عمل مقاوم اسلامي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ زهیر الجعید، از علمای سنی و رییس جبهه العمل مقاومت لبنان، امروز در بیانیه ای به هتک حرمت حجر بن عدی و حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه واکنش نشان داد.


وی در این بیانیه حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرده و افزوده است: دیگر جای هیچ شکی نیست که اتفاقات در حال وقوع در سوریه ناشی از پروژه آمریکایی صهیونیستی با حمایت برخی کشورهای عربی است که در راستای ضربه زدن به سوریه و مقابله نقش این کشور در حمایت از مقاومت اسلامی اتفاق می‌افتد.


این بیانیه با اشاره به تلاش کشورهای استکباری برای تقسیم سوریه تاکید می‌کند که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد درگیری‌های طایفه‌ای و مذهبی در سوریه و سرایت آن به سایر کشورهای منطقه هستند.


رییس جبهه العمل مقامت لبنان همچنین خواستار توجه ملت سوریه به توطئه‌های دشمنان و مقابله مردم با آن برای خاموش کردن فتنه‌های پیش رو شد.


وی ادامه داد: حل بحران سوریه تنها از راه گفت‌وگو و رایزنی میسر است و فقط از راه‌های مسالمت‌آمیز می‌توان به مقابله با آن پرداخت.


شیخ الجعید با اشاره به جنایت گروه‌های تکفیری مستقر در سوریه در تخریب بارگاه حجر بن عدی و نبش قبر این صحابی جلیل القدر، مسؤولیت این اقدام را متوجه فتاوهای تکفیری برخی علمای تندرو نهاد.


این عالم سنی افزود: این اقدام مخالف شریعت اسلامی و تعالیم پیامبراکرم (ص) است و باید به مقابله با آن پرداخت./983/ب902/د

ارسال نظرات