۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۶۵۲۹۲
آیت‌الله سبحانی:

مراجع کثرت کاندیداها را به صلاح نمی دانند/ حضور حداکثری مربوط به مردم است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی از نگرانی مراجع تقلید و علما نسبت به تعدد نامزدهای اصولگرا و نیروهای وفادار به انقلاب در انتخابات خبر داد و گفت: همه باید به رییس جمهور آینده کمک کنند تا او بتواند در این وضع حساس بار مسؤولیت را به خوبی به دوش بکشد.
آيت الله جعفر سبحاني - يک درس تفسير قرآن کريم توسط آيت الله سبحاني در مدرسه حجتيه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید عصر دوشنبه در دیدار حداد عادل کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، با بیان این‌که دوره فعلی یکی از سخت‌ترین دروه‌های کشور است، گفت: از یک طرف دشمنان در منطقه وارد شده اند و از طرفی دیگر مشکلات داخلی نیز فراوان است و این امور کار را برای رییس جمهور آینده سخت می‌کند.
وی با اشاره به ملاک‌های رییس جمهور آینده، ابراز کرد: فردی باید وارد عرصه انتخابات شود که در خود توان حل مشکلات مردم و کشور را ببیند.
این مرجع تقلید ادامه داد: فردی که می‌داند توان حل مشکلات مردم و کشور را ندارد و خود را وارد عرصه انتخابات کند دور از جوانمردی عمل کرده است.
حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به کلامی از امام خمینی(ره) در دوره نخست انتخابات ریاست جمهوری، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند؛ کسانی که فکر می‌کنند رأی بیشتری دارند وارد عرصه انتخابات شوند و افرادی که رأی کم‌تری دارند به نفع دیگران کنار بروند.
رییس مؤسسه امام صادق(ع) افزود: امروز نیز شرایط به همین شکل است و همه کسانی که ثبت نام کرده‌اند و می‌دانند که رأی کم‌تری دارند به نفع بقیه کنار رفته تا انتخابات به دور دوم کشیده نشود.
وی تعدد کاندیداها را به مصلحت کشور و اسلام ندانست و گفت: دو یا سه نفر که توانایی لازم را دارند در صحنه بمانند تا آرا شکسته نشود.
این مرجع تقلید با اشاره به ملاقات‌های مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم در رابطه با انتخابات، ابراز کرد: مراجع تقلید و علما دغدغه دارند که کثرت از بین برود و آن را به صلاح انقلاب نمی‌دانند؛ بهتر است کاندیداها از خود برای اسلام مایه گذاشته و به نفع اصلح کنار روند.
حضور حداکثری مردم در انتخابات تأیید نظام است
حضرت آیت‌الله سبحانی تأکید کرد: در صورت از بین رفتن تکثر، مردم با شوق پای صندوق‌های رأی می‌آیند و قطعا حضور حداکثری مردم نوعی تأیید نظام است.
رییس مؤسسه امام صادق(ع) تصریح کرد: کسی که وارد عرصه انتخابات می‌شود بداند که مشکلات فراوان است و باید بتواند با گرانی، تورم، مسائل فرهنگی و تنش‌های خارجی و داخلی دست و پنجه نرم کند.
وی با بیان این‌که افراد کنار رفته از صحنه انتخابات یا کسانی که رأی نمی‌آورند باید بازوی فرد منتخب باشند، گفت:‌ همه باید به رییس جمهور آینده کمک کنند تا او بتواند در این وضع حساس بار مسؤولیت را به خوبی به دوش بکشد.
حضرت آیت‌الله سبحانی در پایان بیان داشت: امیدواریم فردی که انتخاب می‌شود شایسته و نتیجه عقل مسلمانان ایران باشد./927/پ202/ج
ارسال نظرات