۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۶۵۵۷۴
وزارت دفاع اسپانیا:

پس از سال 2014 در افغانستان می‌مانیم

خبرگزاری رسا ـ وزیر دفاع اسپانیا برخلاف خواست احزاب سیاسی این کشور، اعلام کرد که در حال بررسی ادامه حضور نیروهای اسپانیایی در افغانستان پس از سال 2014 هستند.
نيروهاي اسپانيايي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پدرو مورینس، وزیر دفاع اسپانیا که در مراسم افتتاح هفتمین دوره آموزشی نظامیان افغان در «مادرید» سخن می‌گفت، اظهار داشت: به احتمال زیاد نظامیان اسپانیایی پس از سال 2014 نیز در افغانستان حضور خواهند داشت.

 

مورینس اعلام کرد که در حال بررسی گزینه حضور نظامیان اسپانیایی پس از سال 2014 در افغانستان است.

 

در دوره یک ماهه آموزشی افسران افغان در مادرید اسپانیا، 23 افسر از وزارت‌های دفاع و کشور افغانستان برای فراگیری روش‌های تازه نظامی شرکت کردند.

 

وزیر دفاع اسپانیا در مراسم افتتاحیه این دوره گفت: نیروهای امنیتی افغانستان به شکل کامل آموزش دیده‌اند و آماده تأمین امنیت و ثبات مردم افغانستان هستند.

 

پدرو مورینس در حالی از احتمال حضور نظامیان کشورش پس از 2014 در افغانستان خبر داد که پیش از این، احزاب سیاسی این کشور خواستار خروج هرچه سریعتر نیروهای اسپانیایی از ولایت «بادغیس» افغانستان شده بودند.

 

چندی پیش نمایندگان احزاب «چپ‌گرای سوسیالیست»، «اتحاد پیشرفت و توسعه» و «حزب ملی‌گرای ایالت باسک» اسپانیا، از وزارت دفاع این کشور خواسته بودند که برنامه خروج نظامیان اسپانیایی از افغانستان را سرعت بخشد.

 

1400 نظامی اسپانیایی در ولایت «بادغیس» در شمال غرب افغانستان مستقر هستند که در تأمین امنیت و بازسازی به نظامیان افغان کمک می‌کنند.

 

از زمان آغاز مأموریت این نیروها در افغانستان یعنی سال 2001 تا کنون، حدود یکصد نظامی اسپانیایی در افغانستان کشته شده‌اند.

 

در شانزدهم مارس سال جاری میلادی وزارت دفاع اسپانیا، فرمان خروج گروهی 45 تن از نظامیان اسپانیایی را از ولایت بادغیس صادر کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات