۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۶۵۵۷۸
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن به دنبال سوژه‎های تخریبی برای نفوذ در اعتقادات ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که حماسه را باید از قول به فعل برسانیم، گفت: باید با بصیرت ولایی و حضور در صحنه حماسه ای ماندگار خلق کنیم.
دشمن به دنبال سوژه‎های تخریبی برای نفوذ در اعتقادات ملت ایران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،‌ حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع روحانیان و فعالان فرهنگی مساجد شهرستان میانه با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبری نظام اسلامی، اظهار داشت: حماسه به صورت فعلی و قولی تقسیم‌بندی می شود.


وی با تشریح مطالبات و توصیه های مهم رهبری درخصوص اهمیت خلق حماسه از سوی ملت و مسؤولان خاطرنشان کرد: باید نسبت به رهنمودهای رهبری عمل در لحظه داشته و زمان را بشناسیم، لازمه ولایت مداری این است که با بصیرت و دانایی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از دین و انقلاب اسلامی دفاع کنیم.


این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که باید حماسه را از قول به فعل برسانیم، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی به دنبال سوژه های تخریبی و خلأ های نظام اسلامی برای نفوذ در افکار و اعتقادات ملت ایران علیه انقلاب اسلامی هستند، باید با بصیرت ولایی و حضور در صحنه حماسه ای ماندگار خلق کنیم.


حجت الاسلام نظری با بیان این‌که در شرایط کنونی رسالت فعالان فرهنگی و ائمه جماعات مساجد به مراتب مهم‌تر از دیگر اقشار جامعه است، گفت: منتظران واقعی ظهور حضرت مهدی(عج) باید با فعالیت و محور قرار دادن مساجد، زمینه ظهور یگانه منجی عالم بشریت را فراهم کنند، در غیر این صورت نسبت به رسالت خطیر دینی خود کم‌کاری کرده اند.


مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با اشاره به ابعاد مختلف جنگ نرم دشمنان افزود: نقش فعالان مسجدی به ویژه روحانیان در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن، نقشی پررنگ و خطیر با توجه به برهه زمانی حساس نظام اسلامی است، امروز جهان تشیع در اوج حملات فرهنگی دشمن به ویژه در بعد جریانات انحرافی قرار گرفته است.


وی پاسخگویی به شبهات و معرفی اسلام حقیقی بر مبنای آموزش صحیح و اصولی را از جمله رسالت های مهم روحانیان فعال در مساجد دانست و گفت: فعالان مسجدی باید با کسب آگاهی های بیشتر و به روز کردن اطلاعات و آموزه های خود با واقع نگری، تبیین اندیشه ها و اصول اولیه اسلام راستین، توجه به بعد اخلاقی و عرفانی آموزه های دینی اسلام به مقابله با جنگ نرم دشمن بپردازند.


همچنین حجت الاسلام حامدی، امام جمعه میانه در سخنانی مسجد را سنگری در برابر تهاجم فرهنگی و اعتقادی دشمنان عنوان کرد و گفت: تا کنون کتابخانه‌های مساجد این شهرستان به بیش از بیست هزار جلد کتاب با عناوین و موضوعات مختلف تجهیز شده و پنج هزار قرآن آموز در مراکز قرآنی میانه فعالیت می کنند./935/پ203/ب

ارسال نظرات