۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۶۵۶۴۶
در صورت قطعی شدن حمله به این کشور؛

تجهیز سوریه به سلاح پیشرفته از سوی روسیه

خبرگزاری رسا ـ یک استراتژیست روسی هدف از سفر " جان کری" وزیر خارجه آمریکا به مسکو را اعمال فشار بر روسیه جهت موافقت با طرح برکناری بشار اسد از ریاست جمهوری سوریه دانست و تاکید کرد: روسیه، سوریه را در برابر حمله نظامی آمریکا با همه امکانات دفاعی مسلح مجهز خواهد کرد.
سوريه


به گزارش خبرگزرای رسا، ویچسلاو موتوزوف یک استراتژیست روسی در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: غیرممکن است که روسیه با برکنار کردن بشار اسد رییس جمهور سوریه موافقت کند، زیرا دیدگاه مسکو بر اساس مخالفت مطلق با هرگونه بحث درباره سرنوشت بشار اسد یا سرنوشت نظام سوری استوار است، از همین منظر، روسیه طرفدار گفت‎وگو درباره قوانین بین المللی به منظور تضمین حقوق کشورها در دفاع از خود و مخالفت با دخالت در امور داخلی کشورهاست.

 

وی ادعای آمریکا درباره موافقت با مصوبات کنفرانس ژنو مبنی بر ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای برون رفت سوریه از بحران را " دروغ محض " خواند و گفت: تفکر آمریکایی بر اساس کنار گذاشتن بشار اسد استوار است و اعلام می کند که اگر بشار اسد از ریاست جمهوری سوریه کناره گیری نکند، راه حل سیاسی برای برون رفت سوریه از بحران را نخواهد پذیرفت و نیروهای مسلح خود را آماده خواهد کرد تا با سلاح های پیشرفته و نوین به جنگ ارتش سوریه بروند.

 

این استراتژیست روسی خاطر نشان کرد: آمریکا تا جایی که طرف مقابل، از خود ضعف نشان دهد، به اعمال فشار ادامه می دهد اما وقتی متوجه ثبات روسیه در مواضع خود شود و به این نتیجه برسد که روسیه تغییری در رویکرد خود نمی دهد، ناچار خواهد شد مواضع کنونی خود را اصلاح کند.

 

وی سپس با اشاره به طرح کنگره آمریکا برای پیش نویس قانون جدید موسوم به " ثبات در سوریه 2013 "، مهم ترین نکته طرح این قانون را اشاره آشکار به پشتیبانی از گروه های مسلح در سوریه با سلاح آمریکایی دانست و گفت: در حال حاضر این موضوع در مجلس سنای آمریکا در حال بررسی است. نومحافظه کاران، بازها و لابی یهودی در آمریکا باراک اوباما را برای پذیرش موضع گیری تند تحت فشار قرار داده اند.

 

ویچسلاو موتوزوف سفر کری به مسکو را فرصتی برای رهبران روسیه دانست تا بفهمند که آیا آمریکا برای اصلاح و تعدیل موضع خود آمادگی دارد یا این که بر تفکر نظامی گری خود برای حل بحران سوریه پافشاری می کند. وی تاکید کرد: اگر آمریکا بر ادامه راهکار نظامی ضد سوریه ادامه دهد، روسیه در روابط خود با سوریه تجدید نظر خواهد کرد و همه تجهیزات و امکانات لازم برای دفاع نظام سوری را در اختیار دمشق قرار خواهد داد./994/ب102/د

ارسال نظرات