۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۱۶۵۷۴۷
جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

سپاه ورود مصداقی به انتخابات ندارد/ اصولگرایان مراقب باشند بازی نخورند

خبرگزاری رسا ـ جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران موضع سپاه در انتخابات را تحقق حضور حداکثری و پرشور مردم دانست و تاکید کرد: اگر چیزی در مورد حمایت سپاه به طور مصداقی از کاندیدایی نسبت بدهند، اشتباه است.
حجت‌الاسلام عبدالله حاج صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام عبدالله حاج صادقی، جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست بصیرت‌افزایی طلاب و روحانیان بسیجی حوزه علمیه که چهارشنبه شب در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، به تبیین و تشریح مواضع سیاسی گروه‌های مختلف در انتخابات 92 پرداخت و به برخی از پرسش‌های حاضران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سؤالی درباره نظر آیت‌الله مصباح یزدی در خصوص نامزدهای انتخاباتی و نظر سپاه بیان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی بسیار محترم و از ارکان هستند، اما سپاه پاسداران در بحث مصداق‌های انتخاباتی مجاز به ورود نیست، سپاه نسبت به هیچ مصداقی از نامزدهای ریاست جمهوری وارد نمی‌شود، اگر چیزی در مورد حمایت سپاه به طور مصداقی از کاندیدایی نسبت بدهند، اشتباه است.

موضع سپاه حضور حداکثری مردم در انتخابات است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر این نکته که ما شاگرد آیت‌الله مصباح هستیم، ابراز کرد: آیت‌الله مصباح یزدی از ارکان هستند اما ما حق نداریم به عنوان وظیفه و نه له و نه علیه گروه اصول‌گرایی سخن بگوییم، موضع سپاه پاسداران اسلامی دفاع از حضور حداکثری مردم است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره موضع‌گیری‌های متفاوت سرداران دفاع مقدس درباره انتخابات، گفت: البته نباید بی‌انصافی کرد،‌ ما بسیاری از این سرداران مخلص را نمی‌شناسیم،‌ اما همچنان باید توجه داشت که حفظ کردن عمل سخت‌تر از خود عمل است و اشتباه کردن بزرگان صدر اسلام نیز در صحنه‌های گوناگون دیده شده است که زبیر از این دست است.

حجت‌الاسلام حاج صادقی ادامه داد: اگر کسی در دوران دفاع مقدس حضور داشته و در آن زمان توفیقی داشته است و اکنون درباره انتخابات موضعی می‌گیرد، این موضع موضع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست، موضع سپاه حمایت حداکثری از حضور مردم در نظام و شاخص‌های مد نظر رهبر انقلاب است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره این‌که آیا آقای هاشمی در انتخابات حاضر می‌شود یا نه بیان کرد: آقای هاشمی می‌خواست به عنوان منجی وارد شود درصورتی به عنوان منجی وارد می‌شد که هم رهبری و هم همه خواستار ورود ایشان به انتخابات شوند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: اما ایشان از این امر صرف نظر کرده است و ای‌کاش ایشان از مواضع خودشان بازگردند و ای کاش این سخن را تکذیب کنند که گفت ما سر جنگ با اسرائیل نداریم، زیرا ایشان در نماز جمعه‌ها صریح‌ترین مواضع را علیه اسرائیل می‌گرفت.

سپاه به طور مصداقی وارد انتخابات نمی‌شود

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در پاسخ به پرسش دیگری که آیا ائتلاف کردن با ساکتین فتنه صحیح است، اظهار کرد: ساکتین فتنه را باید درست معنا کنیم،‌ رهبر معظم انقلاب فرمودند باید قضاوت ما درست باشد، اگر کسی با بصیرت سکوت عدم همراهی با فتنه داشته است، نمی‌توان درباره او قضاوت بد داشت.

پرسش کتبی یکی دیگر از حاضران این بود که نظر شما درباره سخن یکی از بزرگان که گفته بود آمریکا برای پیاده کردن اهداف خود در ایران از آقای هاشمی استفاده کرده است،‌ را توضیح دهید و حجت‌الاسلام حاج صادقی این چنین پاسخ داد: آمریکا برای پیش‌برد اهداف خود از من و شما نیز ممکن است استفاده کند و حیف شد که ایشان این مواضع را گرفت، حتی یکی از جریان‌ها ‌برای استفاده از مراجع در قم آمده بود و مراجع دست رد به سینه این فرد زدند و گفتند در اسلام راهبر و رهبر تعددبردار نیست.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره جبهه پایداری و موضع آیت‌الله مصباح بیان کرد: سپاه درباره جریان‌های درون اصول‌گرایی نظر نمی‌دهد البته درباره جریان‌های بیرون از اصول‌گرایی به راحتی نظر می‌دهد و آنان را نقد می‌کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که چرا سپاه به طور مصداقی یک کاندیدا را معرفی نمی‌کند، ادامه داد: فردی که نسبت به ولایت، نسبت به مردم و نسبت به نظام وفادار باشد و نسبت به دشمن قاطعیت داشته باشد از سوی سپاه مورد تأیید است، سپاه حق ورود به بحث مصداقی ندارد.

نظام اسلامی به اشخاص وابسته نیست

پرسش دیگر یکی از حاضران این بود که آیا درست است که اگر رحیم مشایی تأیید صلاحیت نشد، آقای احمدی‌نژاد انتخابات را برگزار نمی‌کند و سپاه گفته اگر چنین وضعیتی پیش بیاید ما انتخابات را برگزار می‌کنیم، که حجت‌الاسلام حاج صادقی در پاسخ به این سؤال ابراز کرد: این نظام و این کشور به آدم‌ها وابستگی ندارد،‌ یک رییس‌جمهور دیگر خواست که انتخابات را عقب بیندازد اما رهبر معظم انقلاب خواسته وی را برآورده نکرد، افراد باید مواظب باشند از امواج انقلاب عقب نمانند، آقایان باید از رهبری تمکین کنند و به رأی شورای نگهبان باید اطمینان داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: انتخابات دو قطب بزرگ دارد و به یک معنا سه قطب دارد، یک قطب قطبی است که به ارکان انقلاب وفادار است و حکومت دینی را به معنای حقیقی‌اش باور دارد که همان اصول‌گرایی است، اصول‌گرایی گفتمان انقلاب و امام(ره) است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به این‌که قطب اصول‌گرایی خود دچار تشتت و اختلاف شده‌اند، ابراز کرد: برخی‌ها به اشتباه احساس تکلیف کرده‌اند و باید از این احساس تکلیف کردن‌ها به خداوند پناه برد، اصول‌گرایان باید توجه داشته باشند که با تعدد کاندیداها بازی نخورند.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان نسخه نهایی را از دین نمی‌گیرند، آنان دین را یک سلسله ارزش‌ها و روش‌ها می‌دانند که ملتزم به عمل به آن نیستند،‌ آنان متعهد و پایبند به دین نیستند و آن را راه حل تمام مشکلات نمی‌دانند.

حجت‌الاسلام حاج صادقی با بیان این‌که یک نوع سکولار انحرافی دیگر هستند که از امام زمان(عج) استفاده ابزاری می‌کنند، افزود: این گروه امام زمان(عج) را در برابر ولایت فقیه قرار می‌دهند، این سکولار انحرافی است و مبنای هر دو سکولاریسم، یعنی سکولاریسم انحرافی و اصلاح‌طلبان یک چیز یعنی فاصله گرفتن از روحانیت و مرجعیت است.

دلیل حمایت بی‌بی‌سی از هاشمی رفسنجانی

وی افزود: دشمن به دنبال این امر است که خروجی انتخابات تا بالاترین حد از گفتمان انقلاب اسلامی دور باشد، دشمن می‌داند از انتخابات خاتمی و بنی‌صدر بیرون نمی‌آید اما در صدد این هستند که افرادی را بر سر کار بیاورند که پنجاه درصد ویژگی‌های آنان را داشته باشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ابراز کرد: هدف دشمنان انتخاب شدن فردی است که با ولایت فقیه مشکل دارد و در برابر ایشان می‌ایستد، برخی‌ها ابتدا اهل ولایت هستند اما کم کم از ولایت‌پذیری منحرف می‌شوند.

وی گفت: دشمنان به دنبال کسانی هستند که معتقد به جمهوری اسلامی شرقی غربی یعنی التقاط هستند، آنان به دنبال فردی هستند که شرق و غرب و اسلام را با هم جمع کند، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود خطر تکنوکرات‌ها را تذکر دادند.

حجت‌الاسلام حاج صادقی اختلافات را از ابزارهای دشمن برای رسیدن به اهداف خود در انتخابات دانست و افزود: آنان به دنبال افزایش قطب‌های انتخاباتی و ایجاد اختلاف در میان نامزدهای انتخاباتی است و لذا در رسانه‌های خود از آنان حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به حمایت بی‌بی‌سی از هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: حمایت دشمن از آقای هاشمی به این دلیل است که می‌خواهد در میان نامزدها اختلاف ایجاد کند، همچنین از اصلاح‌طلبان و دولت نهم و دهم نیز حمایت کرده‌اند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بد عمل کردن مدیران و عدم صداقت در رفتار آنان را ابزار دیگر برای دشمنی برشمرد و اظهار کرد: دشمن به دنبال بی‌انگیزگی و بی‌اعتمادی مردم است، رهبر معظم انقلاب بارها هشدار دادند که جدول دشمن را کامل نکنید.

حضور گسترده مردم شاخص حماسه بودن انتخابات است

وی خاطرنشان کرد: انتخابات اگر حماسه شد دشمن شکن می‌شود و باید این کار برای از بین بردن تهدیدهای دشمن صورت گیرد، حماسه یعنی حرکتی انقلابی، شگفتی‌ساز و جریان‌ساز است و در این موضوع باید حوزه علمیه  و طلاب و مردم احساس وظیفه کنند.

حجت‌الاسلام حاج صادقی حضور گسترده مردم را یکی از شاخص‌های حماسه بودن انتخابات دانست و گفت: افزایش بصیرت مردم یکی از راهکارهای گسترده‌تر کردن حضور مردم در انتخابات است و باید این سخن امام را که حفظ نظام از اوجب واجبات است را باور کرد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از شاخص‌های حماسه بودن انتخابات این است که خروجی انتخابات فردی باشد که زمینه‌ساز ایجاد تمدن اسلامی و پایبند به انقلاب اسلامی باشد، این فرد باید متعبد به احکام الهی باشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه باور این‌که اسلام نیاز به دیگر مکاتب را ندارد یکی از ملزومات رییس‌جمهور دولت یازدهم دانست و اظهار کرد: رییس‌جمهور باید بداند که زیر مجموعه رهبر معظم انقلاب است و سیاست‌گذار جمهوری اسلامی ایشان است.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی سکان‌دار و راهبر ولایت است و همه باید هماهنگ با او عمل کنند، رییس‌جمهوری که رأی خود را بر ولایت تحمیل کند،‌ ضررهای فراوانی به دنبال خواهد داشت،‌ رییس‌جمهور باید نسبت به مردم واقعا حمایت‌کننده باشد.

مذاکره با آمریکا سبب تخریب کشورهای الگوگرفته از انقلاب اسلامی می‌شود

حجت‌الاسلام حاج صادقی خاطرنشان کرد: برخی‌ از نامزدهای انتخاباتی می‌پندارند هنوز در ایران، آمریکا تصمیم می‌گیرد و وعده آشتی و تنش‌زدایی با آمریکا را می‌دهند و برخی از آنان می‌گویند ما کاری با مسائلی مانند آمریکا و اسرائیل نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقشه‌های دشمن برای ناکام کردن انتخابات اشاره و ابراز کرد: دشمن به دنبال کمتر کردن حضور مردم است، اگر آنان بتوانند حضور را بین چهل تا پنجاه درصد بیاورند اولین پیروزی را به دست آورده‌اند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: اروپایی‌ها با همراهی با آمریکا در تحریم ایران به انتظار شکست خوردن ایران بودند، اروپایی‌ها به این شکست نخوردن اعتراض کردند و آمریکا به آنان وعده تأثیرگذاری تحریم‌ها در انتخابات را دادند.

وی با اشاره به هراس دشمن از فراگیر شدن روحیه ضدآمریکایی در دنیا و تلاش دشمنان برای متقاعد کردن مسؤولان ایرانی برای مذاکره، گفت: مذاکره سبب بهانه دادن به آمریکا برای تخریب کشورهای الگوگرفته از انقلاب اسلامی می‌شود.

حجت‌الاسلام حاج صادقی ابراز کرد: انقلاب اسلامی بسترساز نهضت ظهور است که در این زمینه سند روایی و عقلی وجود دارد، اما متأسفانه دشمنان بیشتر از ما روی این امر بررسی و تحقیق کرده‌اند و برنامه‌ریزی‌ها خود را اگر چه با هزینه‌های گزاف برای مقابله با این انقلاب انجام داده‌اند.

صهیونیسم مسأله اصلی جهان اسلام است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به کینه داشتن استکبار با مردم ایران اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با کارگران این نکته را تذکر دادند که استکبار دشمن مردم است، دشمنان از برخی از رفتارهای نابجای مسؤولان استفاده می‌کنند.

وی افزود: تقابل و جنگ و مبارزه ما با استکبار پایان‌پذیر نیست، ممکن است میدان مبارزه تغییر کند اما ما تا به اصول خود پایبند باشیم و دنیای استکبار به دنیال زیاده‌طلبی است این جنگ وجود دارد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به پشیمان شدن برخی افراد از انقلاب ادامه داد: با پشیمان شدن برخی افراد، اصول ما عوض نمی‌شود، صهیونیسم همچنان مسأله جهان اسلام است، همچنان باور ما این است که قرآن به ما درباره یهود هشدار داد.

وی با تبیین این نکته که دشمن در مبارزه با انقلاب اسلامی راهبرد عملیاتی را تغییر داده است و با بیان این امر که دشمن به این تغییر استراتژی اعتراف کرده است، اظهار کرد: دشمن راهکار را جنگ نرم،‌ فتنه و ضربه از درون دانسته است.

حجت‌الاسلام حاج صادقی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌دانند که تا مردم با انقلاب هستند کاری از دست آنان بر نمی‌آید، از این رو می‌گویند باید راهی را پیش گرفت که مردم را از انقلاب اسلامی جدا کند.

پشتیبانی مردم عامل موفقیت نظام اسلامی

وی به عامل ماندگار نبودن نظام ولایی امام علی(ع) اشاره کرد و آن را همراه نبودن مردم خواند و گفت: امام علی(ع) در بیانی فرمود کسی که اطاعت نمی‌شود، نمی‌تواند کاری پیش ببرد، عامل دوام نیاوردن ولایت امام علی(ع) خوراج و جنگ‌های مختلف نبود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ابراز کرد: دشمنان به دنبال کاهش دادن مشارکت مردم و به دنبال انتخاب شدن کسانی هستند که به اصول انقلاب اسلامی پایبند نباشند، حوزه علمیه باید توجه داشته باشد که انتخابات برای ایران اسلامی یک فرصت است.

وی دیدگاه دشمن را نسبت به انتخابات، فرصتی برای ضربه زدن برشمرد و گفت: انتخابات هم فرصتی برای انقلاب اسلامی است، اما این انتخابات این ظرفیت را دارد که به انقلاب آسیب برساند.

حجت‌الاسلام حاج صادقی با اشاره به هدف انقلاب اسلامی ایران از انتخابات اسلامی، ادامه داد: انقلاب می‌خواهد ثابت کند هرگز از ارکان و از ماهیت دینی، از نظام ولایی و از ماهیت مردمی خود کنار ننشسته و دشمن نتوانسته است انگیزه‌ها را کم‌رنگ کنند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی به دنبال افزایش قدرت ملی است، رهبر معظم انقلاب با صراحت فرمودند که انتخابات تولید قدرت ملی می‌کند، اگر مسؤولان و سکان‌داران انقلاب اسلامی با ادبیات صریح و قاطع خود با استکبار حرف می‌زند به پشتیبانی مردم است.

سه گفتمان مقابل رهبری

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به ادبیات رهبر معظم انقلاب اسلام درباره آمریکا و اسرائیل ادامه داد: دشمنان امروز اقرار می‌کنند که ادبیات رهبر معظم انقلاب از دو سال گذشته تا کنون صریح‌تر و آشکارتر شده است و تعبیرات دندان‌شکنی در این زمینه به کار می‌برند.

وی گفت: با انتخابات دشمن می‌فهمد فشارها، تحریم‌ها نسبت به این امت جواب نمی‌دهد، ما با این انتخابات از پیچ فشارها و تهدیدها و تحریم‌ها می‌گذریم، دشمنان برخی از مسائل را به بعد از انتخابات موکول کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حاج صادقی ابراز کرد: ما با انتخابات بیداری اسلامی را تداوم می‌بخشیم،‌ سیدحسن نصرالله بیان می‌کند که انقلاب اسلامی تنها متعلق به مردم ایران نیست و امروز آمریکا به دنبال شکستن الگو یعنی ایران اسلامی است.

وی گفتمان انحرافی، گفتمان سازش و گفتمان دم زدن از جام زهر را سه گفتمان مقابل رهبری ارزیابی کرد و گفت: یکی دیگر از اهداف نظام اسلامی در انتخابات ارتقا سطح تأثیرگذاری در نظام اسلامی در معادلات جهانی است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ابراز کرد: ما باید از انتخابات استفاده کنیم تا رییس‌جمهور و مجموعه از رؤسا و معاونان وی در تراز انقلاب اسلامی در دهه چهارم یعنیی دهه عدالت و پیشرفت باشد./914/ز503/ج

ارسال نظرات