۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۶۵۸۷۵

مخالفت گروه‎های اسلامی بلژیک با پیوستن جوانان مسلمان به گروه‎های تروریستی سوریه

خبرگزاری رسا ـ گروه‎های اسلامی بلژیک از جوانان مسلمان خواستند که برای مبارزه با بشار اسد، رییس جمهور سوریه به این کشور نروند، چرا که در دام گروه‎های تروریستی گرفتار شده و پس از بازگشت به اروپا دچار مشکل می‎شوند.
تروريست هاي سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، گروه های اسلامی بلژیک از بیم رفتارهای افراط گرایانه جوانان پس از بازگشت از سوریه از جوانان مسلمان خواستند که برای مبارزه با بشار اسد، رییس جمهور سوریه، به این کشور نروند.

 

گروه های اسلامی بلژیک اعتقاد دارند که جوانان مسلمان پس از سفر به سوریه در دام گروه های تروریستی مخالف دولت سوریه گرفتار خواهند شد.

 

یکی از اعضای جامعه مسلمانان بلژیک در این ارتباط به شبکه تلویزیونی العربیه گفت: بازگشت آنان از نبرد در سوریه می تواند ترسناک تر از رفتن آنها باشد، چرا که این مردان جوان ممکن است در خدمت اهداف گروه های افراطی قرار گرفته و همین مساله رابطه آنان را با سایر شهروندان اروپایی پیچیده تر کند.

 

قرار است مسلمانان بلژیک در مورد همین مساله در مساجد این کشور به بحث و تبادل نظر بپردازند.

 

به گفته بسیاری از مسلمانان این کشور اروپایی، هیچ ادله قرآنی مبنی بر لزوم شرکت در درگیری های مسلحانه در سوریه وجود ندارد.

 

نگرانی ها از زمانی آغاز شد که اخباری مبنی بر حضور جوانان مسلمان بلژیکی در صف تروریست‌های سوریه منتشر شد.

 

ماه گذشته پلیس بلژیک شش مرد را که جوانان را برای جنگ در سوریه استخدام می کردند بازداشت کردند.

 

گزارش ها حاکی است که تاکنون حدود دوازده مسلمان بلژیکی در سوریه کشته شده اند.

 

خالد حاجی، رییس شورای علمای بلژیک اعلام کرد که فقر و "محرومیت" دلیل اصلی افزایش تعداد مسلمانان بلژیک در میان تروریست های سوریه است.

 

وی از جامعه بین المللی نیز انتقاد کرد و گفت: حمایت غیرمستقیم جامعه بین المللی از ادامه درگیری ها در سوریه نیز نقش مستقیمی در افزایش تمایل مسلمانان بلژیک برای حضور در نبردهای سوریه داشته است.

 

حدود 450 هزار مسلمان در بلژیک زندگی می کنند که نیمی از آنان مراکشی و 120 هزار نفر از آنان نیز ترک هستند.

 

بیش از سیصد مسجد در سراسر بلژیک وجود دارد که از این تعداد هفتاد و هفت مسجد در پایتخت قرار دارد./990/ب902/د

ارسال نظرات