۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۱۶۵۹۳۲
با حضور نماینده مردم مشهد در مجلس؛

دهمین جشن فارغ التحصیلی دین پژوهان حوزه شهید بهشتی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشن فارغ التحصیلی 75 تن از دانش پژوهان حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی مشهد با حضور نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
حوزه شهيد بهشتي

حجت الاسلام علی صادقی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: جشن فارغ التحصیلی 75 تن از دانش پژوهان این مرکز عصر امروز با حضور حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس و حجت الاسلام صالحی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

 

وی با بیان این که پذیرش حوزه دانشجویی شهید بهشتی(ره) مشهد در بهمن ماه هر سال انجام می شود، طول مدت تحصیل را سه سال با مجموع70 واحد عنوان و تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ریزش داوطلبان در سال اول، ورودی های جدید ابتدا هشت واحد درسی را در طول یک سال می گذرانند تا با محتوا و نحوه تدریس آشنا شوند و در صورت کسب امتیاز لازم به جمع دین پژوهان اصلی می پیوندند.

 

حجت الاسلام صادقی ظرفیت پذیرش سالانه این مرکز را 200 نفر در مجموع خواهران وبرادران عنوان کرد و گفت: تاکنون 600 نفر از این حوزه فارغ التحصیل شده اند که به منظور حفظ ارتباط با دانش آموختگان، دوره های فوق برنامه همچون «سبک زندگی» و «مباحثه مباحث دینی» برگزار می شود.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی(ره) مشهد با بیان این که در این دوره، شرکت کنندگان، هشت واحد در طول دو ترم را پست سر می گذارند و در پایان به عنوان مبلغ در مدارس آموزش و پرورش به کارگیری می شوند، ابراز داشت: در دوره سبک زندگی به مباحثی چون مفهوم«سبک زندگی» با رویکرد اصلی، تببین مفهوم سبک زندگی از نگاه امام خامنه‌ ای در قالب عناوین آسیب شناسی سبک زندگی، نسبت سبک زندگی با دین، فلسفه سبک زندگی و ریشه‌های آن در نظام توحیدی، ابعاد سبک زندگی، پیشرفت کشور و سبک زندگی، ابعاد اجتماعی و بین المللی سبک زندگی وکارکردهای سیاسی سبک زندگی پرداخته می شود.


وی اظهار داشت: در دوره مباحثه نیز به عقاید مختلف و اصول دین، مفاهیم اساسی در دین مانند نسبت عقل با دین در تشیع پرداخته می شود.

 

حجت الاسلام صادقی یادآور شد: کلاس های فوق هر دو هفته یکبار، روزهای سه‌شنبه در محل حوزه ویژه خواهران حوزه برگزار می شود./930/ت302/ب

ارسال نظرات