۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۶۵۹۸۳
روزنامه صهیونیستی فاش کرد؛

اسرائیل در استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه نقش دارد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به نقل از یک مقام پیشین آمریکایی نوشت: ممکن است پشت پرده استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، اسرائیل باشد.
اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به نقل از سرهنگ لارنس ویلکرسون رییس دفتر کالین‌پاول وزیر خارجه اسبق آمریکا نوشت: استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه ممکن است عملیات نظامی مخفیانه از سوی اسرائیل به منظور گرفتار کردن «بشار اسد» رییس جمهور سوریه باشد.


این روزنامه افزود: سرهنگ بازنشسته «لارنس ویلکرسون» در مصاحبه با شبکه تلویزی
ونی «کارنت تی‌وی /Current TV» آمریکا اظهار داشت که استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه ممکن است «عملیات پرچم دروغین» از سوی اسرائیل با هدف گرفتار کردن «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه باشد.


عملیات پرچم دروغین به شیوه‌های عملیات و اقدامات نظامی، سیاسی و روانی گفته می‌شود که از سوی ارتش‌های سری، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در دوره جنگ سرد برای بدنام کردن رقبای سیاسی صورت می‌گیرد.


این گزارش افزود: ویلکرسون با انتقاد شدید از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل اظهار داشت که در حال حاضر رژیمی نالایق به لحاظ ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیکی در تل‌آویو حاکم است و نخست‌وزیر از دخالت اوضاع امنیتی کنونی در تل‌آویو آگاه نیست.


نماینده سازمان ملل گفته سوءظنی قوی و آشکار وجود دارد که مخالفان دولت اسد از گاز اعصاب سارین علیه جبهه روبرو استفاده کرده‌اند. به گفته وی در این زمینه با شاهدانی که در منطقه حضور داشته‌اند گفت‌وگو شده است.


در همین حال عضو کمیسیون تحقیق سازمان ملل درباره جنایات جنگی در سوریه اعلام کرده که شواهدی در دست است که نشان می‌دهد مخالفان سوری از گاز اعصاب سارین علیه جبهه مقابل استفاده کرده‌اند.


به گزارش خبرگزاری رویترز؛ کارلادل پونته در گفت‌وگو با شبکه ایتالیایی سوییسی RSI ضمن اعلام این خبر گفته اطلاعاتی از شاهدان و آوارگان سوری جمع‌آوری شده که تأیید می‌کند مخالفان دولت اسد از گاز سمی سارین استفاده کرده‌اند./982/ب101/د

ارسال نظرات