۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۶۶۰۳۶
مفتی سابق استرالیا:

امروزه نیازمند فقه عزت و مقاومت هستیم

خبرگزاری رسا ـ مفتی سابق استرالیا با تأکید بر وسعت دادن به دایره فقه، گفت: امروزه نیازمند فقه عزت و مقاومت هستیم، فقهی که بتواند چهار چوب‌ها وسیعی را شامل شود.
شيخ تاج الدين الهلالي مفتي استراليا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ تاج الدین، مفتی سابق استرالیا در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی، که ظهر امروز، بیستم اردیبهشت‌ ماه سال 92 صورت گرفت با تأکید بر وسیع بودن معنای فقه، گفت: به نظر می‌رسد امروز باید دایره فقه را از احکام عبادات و شخصی به یک دایره وسیع‌تری منتقل کرده و فقه جدیدی به وجود بیاوریم.

 

وی ادامه داد: فقه تشیع کاملا پیشتاز است، امروز نیاز به فقه عزت و مقاومت داریم، فقهی که بتواند چهارچوب‌های وسیع را شامل شود.

 

تاج الدین با اشاره به تألیف کتاب «ولایت فقیه آیا اندیشه اسلامی است یا یک حالت مذهبی ویژه شیعیان است»، اظهار داشت: به نظر من اگر امت اسلام ترقی نکند و از فقه عبادت شخصی به فقه ارتباطات بین‌المللی و جهانی ترقی نداشته باشد، نمی‌تواند جایگاه خود را در جهان به دست بیاورد.

 

وی افزود: ما با وسعت دادن به دایره فقه می‌توانیم مستلزمات عالم دنیا را به دست بیاوریم، امروز باید همه مسلمانان به حبل‌الله متین معتصم باشند، امروز با یک موجی از تکفیر روبرو هستیم، امیداوریم خدا به علمای شیعه طول عمر دهد تا بتوانیم به همراه آنان با اندیشه تکفیری‌ مبارزه کنیم.

 

مفتی سابق استرالیا خاطرنشان کرد: امروز گروه‌های هستند که همه را تکفیر می‌کنند و میدان جنگ خود را با مرده‌های که در قبر هستند، تعریف می‌کنند، آن‌ها در کشورهای اسلامی مانند لیبی، مالی و سوریه به مزارها حمله کرده و تخریب می‌کنند.

 

وی در پایان گفت: امروز با یک نوع استعمار جدید که استبداد و نابودی است، مواجه هستیم که با عمل تکفیری خود سعی در نابودی دارند./993/ب202/د

ارسال نظرات