۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۶۶۱۰۴
خطیب جمعه نجف:

در برابر تعرض به حرم حضرت زینب سکوت نمی‎کنیم

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به این که نبش قبر حجر بن عدی زنگ خطری برای حمله به حرم حضرت زینب(س) است، تصریح کرد: در برابر تعرض به بارگاه های اهل بیت(ع) سکوت نخواهیم کرد و به دفاع از مقدسات خواهیم پرداخت.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به این که جنگ در سوریه به هیچ وجه سیاسی نیست، گفت: جنگ در سوریه کاملا طایفه ای است و هیچ ارتباطی با سیاست ندارد.

 

وی افزود: از جامعه جهانی می خواهیم وارد عمل شده و از تجاوز به مقدسات اسلامی جلوگیری کنند. مسؤولیت این تجاوزها برعهده کشورهای بزرگ جهان است.

 

حجت الاسلام قبانچی نبش قبر صحابی پیامبر(ص) را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: اگر آنچه در سوریه رخ می دهد را جنگی سیاسی بدانیم، پس نبش قبر حجر بن عدی را چگونه باید تفسیر کنیم.

 

خطیب جمعه نجف تأکید کرد: حمله رژیم صهیونیستی به سوریه، ماهیت کشورهای بزرگ به ویژه آمریکا را بیش از گذشته آشکار ساخت. جامعه جهانی نه تنها از سوریه حمایت نمی کند بلکه به پشتیبانی از گروه های مسلح می پردازد.

 

وی خاطر نشان ساخت: کشورهای بزرگ جهان در حالی عراق، ایران و حزب الله را به اعزام نیروهای نظامی به سوریه متهم می کنند که هزاران نیرو بدون ویزا و با هدف سرنگونی نظام بشار اسد وارد سوریه می شوند و هیچ عکس العملی از سوی این کشورها نمی بینیم.

 

سید صدرالدین قبانچی از تخریب قبر حجر بن عدی به عنوان زنگ هشدار برای تخریب بارگاه ملکوتی حضرت زینب(س) یاد کرد و ادامه داد: ما در قبال تعرض به بارگاه های ائمه اطهار(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از سوی گروه های تاریک و نادان سکوت نکرده و از این مقدسات دفاع خواهیم کرد.

 

استاد حوزه علمیه نجف در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن دوازدهمین سالگرد شهادت آیت الله محمد باقر حکیم اشاره کرد و بیان داشت: پایه ریزی اراده تغییر مردمی در عراق، تغییر معادله عربی و تغییر معادله بین المللی از اهداف مهم این شهید بود که هم اکنون شاهد نتایج آن هستیم./980/ب901/د

ارسال نظرات