۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۶۶۱۱۷

جشن حافظان حجاب در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشن حافظان حجاب با حضور دانش آموزان دختر خوش حجاب به همراه مادران آنها در ارومیه برگزار شد.
جشن حافظان حجاب در ارومیه برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، جشن حافظان حجاب جمعه شب با حضور 200 دانش آموز دختر ششم ابتدایی که به مدت چهار سال و بصورت مستمر در کلاس های موسسه ریحانه النبی (س) حضور داشته اند، در محل سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد.

 

حجت الاسلام میریحیی میرفتحی زاده، معاون حوزوی و دولتی مرکز حجاب ریحانة النبی کشور در این مراسم با بیان این که شیوه های تربیتی خانواده های به اصطلاح امروزی مثمر ثمر نیست، اظهار داشت: یادگیری شیوه های صحیح تربیت فرزندان در نهایت منجر به تحویل فرزندان سالم به جامعه می شود چرا که به فرموده مقام معظم رهبری کشور ما، کشور ارزش های دینی و قرآنی پویا است.

 

حجت الاسلام میرفتحی زاده با بیان این که روابط حاکم در میان والدین و فرزندان سه دسته می باشد؛ افزود: دسته ای از روابط به طور سهل گیرانه بوده و پدران و مادران نسبت به مسائل آموزشی و تربیت فرزندان خود بی توجه هستند که در نتیجه آن فرزندان نیز نسبت به قانون بی توجه و نسبت به آداب و رسوم اجتماعی ناآشنا هستند؛ جالب اینجاست که به تعداد فرزندان در این خانواده ها روش ها و شیوه های تربیتی وجود دارد و فرزندان این خانواده ها بصورت پرخاشگر، قهرآمیز و لجباز پرورش می یابند.

 

وی ادامه داد: از سویی دیگر در خانواده هایی سختگیر، فرزندان بی منطق پرورش می یابند چرا که در درون خانواده حق اظهار نظر نداشته اند و این فرزندان در مواجهه با اجتماع نیز اعتماد به نفس کافی ندارند.

 

معاون حوزوی و دولتی مرکز حجاب ریحانة النبی کشور گفت: در خانواده های مقتدر وضعیت به گونه ای دیگر است، پدران و مادران به گونه ای عمل می کنند که فرزندان قدرتمند و با منطق پرورش می یابند؛ توفیق این فرزندان به دلیل امکان ابراز وجود و اظهار نظر آنها زیر نظر والدین وجود دارد.

 

خانواده های سخت گیر و سهل گیر هردو مردود هستند

حجت الاسلام میرفتحی زاده با اشار به این که قرآن کریم نیز بر پرورش قانون مند فرزندان تاکید دارد، تصریح کرد: خانواده های سخت گیر و سهل گیر هردو مردود هستند اما خانواده های مقتدر، خانواده ای سالم و موفق از دیدگاه دین هستند.

 

وی با بیان این که جنگ فرهنگی امروز بسیار خطرناک تر از جنگ مسلحانه است از والدین، مسؤولان و رسانه ها درخواست کرد تا نسبت به این ناتوی فرهنگی حساس بوده و در جهت آگاه سازی عموم افرار جامعه گام های موثری بردارند.

 

معاون حوزوی، پارتمانی و دولتی مرکز حجاب ریحانة النبی کشور بیان داشت: دشمن در صدد نابودی حجاب و ارزش های دینی و قرآنی در جوامع اسلامی است اما به یاری خداوند موفق نخواهد شد چراکه ما وصل به ولایت هستیم و فرمانده ما عزیز زهرا است.

 

حجت الاسلام میرفتحی زاده در پایان با انتقاد از تنگ نظری برخی مسؤولان استان نسبت به کمک های مادی و معنوی به موسسه حجاب ریحانه النبی (س) گفت: در قاموس ریحانه النبی(س) ایستایی و عقب گرد وجود ندارد چراکه امام زمان سربازانش را تنها نمی گذارد.

 

گفتنی است، در ادامه، مراسم نمادین "چادر گذاری" برای تعدادی از دانش آموزان حاضر اجرا شد.

 

در پایان این مراسم نیز از مربیان فعال در موسسه ریحانه النبی و دانش آموزان حاضر در طرح های این موسسه با اهدا شاخه های گل و تقدیر نامه تجلیل به عمل آمد./936/پ203/ب

ارسال نظرات