۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۶۶۳۱۸

برپایی موزه بین‌المللی بانوان مسلمان در آمریکا

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان برای معرفی بانوان مسلمان و زدودن تصورات نادرست درباره حجاب، موزه ای با عنوان «مسلمه در سانفرانسیسکوی آمریکا راه اندازی کردند.
بانوان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، موزه بین‌المللی بانوان در شهر سانفرانسیسکوی آمریکا با راه‌اندازی یک نمایشگاه آنلاین با نام «مسلمة»، تلاش می‌کند تا با معرفی بانوان مسلمان، تصورات نادرست در مورد آنان را تصحیح کند.

 

در این نمایشگاه با استفاده از هنر، فیلم، موسیقی و مصاحبه با بانوان مسلمان، تصویری واقع‌گرایانه از زنان برجسته و فعال مسلمان به نمایش گذاشته شده است.

 

زنان مسلمان به دلیل موج اسلام‌هراسی به راه افتاده در غرب، به ویژه در آمریکا، و به دلیل استفاده از حجاب در سال‌های اخیر با تبعیض‌ها و مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و این نمایشگاه در راستای اصلاح این وضعیت راه‌اندازی شده است.

 

پخش فیلم‌های مستند از زندگی چند زن مسلمان و مشکلات و تلاش‌های آنان از جمله بخش‌های این نمایشگاه است که نشان می‌دهد بر خلاف تصور رایج در آمریکا، زنان مسلمان افرادی ضعیف، بی‌اراده و ناکارآمد نیستند.

 

کاترین کینگ، رییس موزه بین‌‌المللی بانوان در این رابطه گفت: ما با راه‌اندازی این نمایشگاه و ارائه فیلم‌ها و عکس‌هایی تأثیرگذار از بانوان محجبه مسلمان به دنبال آن هستیم که به کاربران فضای مجازی در مورد مسلمانان به ویژه بانوان مسلمان دیدگاهی درست و حقیقی بدهیم.

 

وی افزود: ما می‌خواهیم این نمایشگاه را به تجربه‌ای فعال و پر فعل و انفعال برای بازدیدکنندگان تبدیل کنیم، از این رو با راه‌اندازی بخش‌هایی امکان ارتباط میان بازدیدکنندگان و به روز کردن بخش‌های این نمایشگاه اینترنتی را فراهم آورده‌ایم. /982/ب101/د

ارسال نظرات