۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۶۶۳۲۲
آیت‌الله سبحانی:

متقین بهره بیشتری از قرآن می‌گیرند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی گفت: هرچند قرآن برای هدایت همه مردم نازل شده و برای آنها برنامه دارد اما کسانی که بهره بیشتری از قرآن می‌گیرند، متقین هستند.
آيت الله سبحاني گردهمايي استادان تفسير قرآن حوزه با آيت الله سبحاني در دارالقرآن علامه طباطبايي گردهمايي استادان تفسير قرآن حوزه با آيت الله سبحاني در دارالقرآن علامه طباطبايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ظهر امروز در همایش دانشجویی بصیرت قرآنی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به آرای مختلف علما و دانشمندان درباره حروف مقطعه قرآن، گفت: بعد از اکثر حروف مقطعه غالبا سخن از قرآن و کتاب به میان آمده است.
وی با بیان این‌که مشرکان و مخالفان، پیامبر را به کهانت، سحر و افتراء متهم می‌کردند، ابراز کرد: آنها اعتقاد داشتند که پیامبر(ص) آیات قرآن را از فرد دیگری گرفته و به ما تحویل می‌دهد و چنین سخنانی عوام را تحت تأثیر قرار می‌داد.
این مرجع تقلید با اشاره به این‌که شانزده نظر برای حروف مقطعه بیان شده است، گفت: بهترین نظر این است که ریشه قرآن همین حروف است و چون با حروف الفبا نوشته شده این ابزار در اختیار همه قرار دارد و هر کسی که ادعا دارد مانند آن را بیاورد.
حضرت آیت‌الله سبحانی در پاسخ به این سؤال که چرا قرآن معجزه جاودان عنوان شده است، اظهار کرد: دین اسلام دین جاودان است و آیین جاودان معجزه جاودان نیز می‌خواهد.
رییس مؤسه امام صادق(ع) ادامه داد: دینی که تا روز قیامت پابرجا است و ادعا دارد که برای همه جهانیان برنامه دارد باید معجزه‌ای جاودان که در برگیرنده همه نیازهای بشری است، داشته باشد.
وی با بیان این‌که برخی «لا ریب فیه» را حقیقی و برخی نیز نسبی می دانند، گفت: کسانی که می‌گویند لا ریب فیه نسبی است اگر در گفته خود تأمل کنند متوجه می‌شوند که قرآن از آن خدا است.
این مرجع تقلید ادامه داد: وقتی خداوند سه مرتبه معارضان قرآن را به آوردن مانند قرآن، ده سوره قرآن و یک سوره دعوت می‌کند و آنها عاجز هستند حق دارد که بگوید «ذالک‌الکتاب لا ریب فیه».
حضرت آیت‌الله سبحانی در پاسخ به این سؤال که چرا هدایت قرآن برای متقین بیان شده در حالی که قرآن برای هدایت عالمیان نازل شده است، ابراز کرد: درست است که قرآن برای همه آمده اما کسانی که از آن بهره بیشتر می‌گیرند متقین هستند./927/پ 202/ج 
ارسال نظرات