۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۶۶۳۲۵

سازمان همکاری اسلامی طرح جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای، تصمیم جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت 296 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را محکوم کرد.
اكمل‌الدين احسان‌اوغلو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اکمل‌الدین احسان‌اوغلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با صدور پیامی، تصمیم جدید رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت 296 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را محکوم و این تصمیم را گامی خطرناک توصیف کرد که نشان‌دهنده بی‌اعتنایی این رژیم اشغالگر به خواست جامعه جهانی است.

 

وی گفت: تصویب طرح جدید شهرک‌سازی در کرانه باختری نشان‌دهنده تصمیم اسرائیل برای ادامه دادن به تخطی از قوانین بین‌المللی و بی‌اعتنایی به قطع‌نامه‌های بین‌المللی و خواست جامعه جهانی است.

 

احسان‌ اوغلو افزود: سیاست شهرک‌سازی اسرائیل با هدف تحکیم اشغالگری و عادی‌سازی شرایط ایجاد شده از سوی این رژیم، انجام می‌شود.

 

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد و گروه چهارگانه مذاکرات صلح خاورمیانه متشکل از سازمان ملل، آمریکا، روسیه، و اتحادیه اروپا درخواست کرد به وظایف خود عمل و رژیم اشغالگر را مجبور به توقف فعالیت‌های شهرک‌‌سازی کنند.

 

وی تصریح کرد: توسعه ساخت‌وسازها و ادامه روند اشغالگری، احتمال برقراری صلح و ثبات در این منطقه را از بین می‌برد./982/ب101/د

ارسال نظرات