۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۳۲۷

هجمه رسانه‎های وابسته به آل‎سعود علیه امام جمعه قطیف عربستان

خبرگزاری رسا ـ روزنامه عربستانی با انتشار مقاله‎ای، خطبه‎های نماز جمعه و سخنان امام جمعه قطیف را موجب ریخته شدن خون افراد بی گناه عنوان کرد.
حجت الاسلام صفار خطيب قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه الاقتصادیه عربستان در مقاله ای به قلم زیاد محمد الغامدی با عنوان « شعلهور کردن آتش فتنه» به امام جمعه قطیف این کشور حمله ور شد و نوشت: خطبه های نماز جمعه و سخنان شیخ صفار در مناسبت های مختلف به هیچ وجه نشان دهنده حسن نیت او نیست.

 

الغامدی با بیان اینکه شیخ صفار و علمای شیعه عربستانی از سوی وزارت کشور متهم به عضویت در شبکه جاسوسی هستند، افزود: سیاستهای ایران از زبان علمای شیعه عربستان جاری می شود و مردم را به بحران داخلی تحریک میکند.

 

این نویسنده  عربستانی با انتقاد از سخنان شیخ صفار  در خصوص نظام های سیاسی منطقه اظهار داشت:  سخنان امام جمعه قطیف سبب شکاف سیاسی و اختلاف های طایفی میان ملت ها میشود.

 

الغامدی بدون توجه به استداد و ظلم حاکم بر آل سعود و بیشتر حاکمان عرب در حق ملتها، در سخنانی عجیب ادعا کرد: در منطقه هیچ دولت زورگویی به جز ایران مشاهد نمیشود و اگر منظور شیخ صفار دولت دیگری است باید بیان کند.

 

وی که سخنان سراسر فتنه انگیزانه علمای وهابی عربستان را نادیده گرفته است، سخنان شیخ صفار را موجب ریخته شدن خون افراد بی گناه در عوامیه، قطیف و بحرین اعلام و او را به تخریب و فتنه انگیزی و تحریک ملت متهم کرد.

 

این در حالی است که شیخ حسن صفار، امام جمعه قطیف عربستان همواره از وحدت و همبستگی در کشور سخن گفته و حتی از ذکر کلمه ای که بوی نفاق می دهد به شدت خودداری می کند.

 

اما این هجمه علیه شیخ صفار از آنجایی آغاز شد که وی به همراه 170 شخصیت شیعی، ادعای وزارت کشور عربستان مبنی بر کشف شبکه جاسوسی شیعیان را رد کرده و این ادعا را تنها با هدف مشغول کردن افکار عمومی و تسویه حساب با گروه های مشخص ذکر کرده بود.

 

امام جمعه قطیف به دلیل امضای این بیانیه به مدت 25 روز در اقامت اجباری در ریاض پایتخت عربستان بود./9456/ب903/د

ارسال نظرات