۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۶۶۵۰۸
شیخ عیسی قاسم:

حکومت‎های اسلامی باید خدمتگزار اسلام باشند

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با بیان روابط حکومت‎های اسلامی گفت: حکومت‎های اسلامی باید در خدمت اسلام و منافع آن باشند.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین عصر روز گذشته در مراسمی تحت عنوان "روابط بین المللی از منظر قرآن کریم" در شهر دراز به بررسی روابط اسلامی، دولت‎های اسلامی و حاکمان اسلامی از دیدگاه دین پرداخت.


وی روابط بین المللی و حکومتی را مبنایی و منفعت طلبانه توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: هنگامی که روابط بین ملت‎ها بر اساس مادی‎گرایی و منفعت طلبی پایه گزاری شود آثاری جز تضعیف دین و اخلاق به بار نخواهد آورد.


این عالم بحرینی روابط مبنایی را بهترین نوع رابطه بین ملت‎ها با نظام دانست و بیان داشت: روابط مبنایی سبب تقویت حکومت و همه فعالیت‎های آنان می‎شود. ایمان در روابط مبنایی بین ملت‎ها نقش موثر و مهمی را ایفا می‎کند.


رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد که یکی از وظایف دولت‎های اسلامی خدمت گزاری به اسلام است.


وی از کشورهای اسلامی خواست که ملت‎ها را در سمت‎وسوی اسلام سوق دهند و تصریح کرد: مصالح اسلام باید در اولویت امور کشورهای اسلامی قرار گیرد.


آیت الله عیسی احمد قاسم ادامه داد: هنگامی که کشور اسلامی روابط خود را با ملت به حالت خشونت طلبانه تبدیل کند دین به سمت ضعف پیش خواهد رفت.


وی درگیری و نزاع بین هیچ یک از ملت‎ها به صورت دائمی ندانست و تصریح کرد: در هیچ جای تاریخ ثبت نشده است که اختلافات بین ملت‎ها دائمی باشد، بلکه در برهه‎ای از زمان نزاع و اختلافات تشدید و در برهه‎ایی دیگر امنیت و ثبات پابرجا بوده‎است./994/ب902/د

ارسال نظرات