۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۶۶۷۲۱

بیت آیت الله زنجانی منشأ وحدت بین استادان حوزه و دانشگاه بود

خبرگزاری رسا ـ معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد رحلت عالم ربانی آیت الله حسینی زنجانی را تسلیت گفت و با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله حسینی زنجانی از اقبال ایشان در بین نسل جوان و دانشگاهی سخن گفت.
آيت الله عزالدين زنجاني

محمد مهدی برادران، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به این که از زمان دانشجویی و بیش از بیست سال با بیت این عالم ربانی در ارتباط بوده و از محضر ایشان کسب فیض کرده است، بیان داشت: در تمام این دوران ارتباط ایشان با نسل جوان و جامعه دانشگاه و علمی و استادان دانشگاه بسیار پر رونق بوده و شاهد وحدتی در جمع شدن استادان حوزه و دانشگاه در منزل ایشان در روزهای جمعه بودیم.

وی افزود: تفسیر ایشان در مسجد امام صادق که این مسجد را به الگویی کشوری مبدل کرده بود با حضور ایشان و حوزوی ها و دانشگاهی ها پایگاهی علمی ارزشی با تعالی دینی محسوب می شد و به برکت وجود وی رشد خوبی داشت.

برادران گفت: اشراف ایشان در حوزه علوم اسلامی و حوزوی و غیره و علوم جدیده و زبان های رایج در دنیا  سبب حضور دانشگاهیان و حوزویان و وحدت گروهی بین این دو قشر شده بود تبلور حضور ایشان در مجامع علمی به عنوان یک مرجع علمی و فقهی باعث دلگرمی بود. نگاه ایشان در اجتماع  و هدایت دینی مردم در عرصه معنویت و اجتماع شهری بسیار روشن و مورد استفاده بود امیدواریم که ان شاء الله شاگردان ایشان راه وی را با این نگاه ویژه ادامه دهند.

معاون شهردار مشهد در ادامه گفت: ایشان هر ساله در شب دوازده بهمن خاطرات خود از حضرت امام را عنوان می کردند و هر ساله تاکید بر ادامه و حفظ نهضت امام و حمایت از ولایت فقیه داشتند. ان شاءالله بیت معظم ایشان هم همین مسیر را ادامه بدهند.

وی در پایان گفت: زمانی هم این عالم فقید برای نشان دادن ارزش والای آیین‌های دینی و ارزش نماز جماعت، در میدان تقی آباد برای نماز جماعت حاضر می شدند ارتباط وی با نسل جوان و دانشگاهی  و حضور مردمی بسیار سازنده و مؤثر بود./933/پ203/س

 

ارسال نظرات