۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۶۶۸۸۲

بیش از 100 مسجد آذربایجان شرقی میزبان معتکفان خواهند بود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سنت حسنه اعتکاف ایام البیض در 105 مسجد محوری استان برگزار می شود.
بیش از 100 مسجد آذربایجان شرقی میزبان معتکفان خواهند بود

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزای رسا در تبریز اظهار داشت: سنت حسنه اعتکاف ایام البیض در 105 مسجد محوری آذربایجان شرقی مطابق سال های گذشته با حضور مردم مؤمن، متدین و معتکف استان به ویژه جوانان برگزار خواهد شد.


وی با بیان این‌که سال گذشته 95 مسجد در استان میزبان معتکفان بود، گفت: سال گذشته نزدیک به 14 هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت داشتند که امسال با توجه به افزایش تعداد مساجد محوری پیش بینی می شود افزایش نسبی نسبت به آمار شرکت کنندگان سال گذشته داشته باشیم.


حجت الاسلام عظیمی با بیان این‌که در مراسم های اعتکاف سال جاری علاوه بر برگزاری برنامه هایی مانند ختم قرآن، ذکر ادعیه و سخنرانی های مذهبی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: طبق آمارهایی که از سال های گذشته اخذ شده بیش از 70 درصد معتکفان آذربایجان شرقی جوان هستند و گرایش روزافزون جوانان برای شرکت در این سنت، نشان می‌دهد که باورهای دینی در بین نسل جوان ما عمیق‌تر شده است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اعتکاف را ارزنده‌ترین و کامل‌ترین نوع عبادت دانست و خاطرنشان کرد: اعتکاف یعنی خودسازی‌ و ارتباط بین عرش تا فرش، اعتکاف فرصتی برای اندیشه و غنیمتی برای تقویت اراده و حضور در خانه الهی و میعادگاه پاکان و تزکیه کنندگان است.


وی ادامه داد: معتکفان بعد از اتمام سنت حسنه اعتکاف، می‌توانند بندگی خالصانه را در طول زندگی بار دیگر تجربه کنند و مروج ارزش های کسب شده در اعتکاف باشند، یکی از برکات سنت حسنه اعتکاف ارتقای معنوی و رشد اخلاقی جامعه است، در حقیقت معتکفان با حضور و کسب فضائل معنوی در مساجد شروع به خودسازی کرده و مسیر حقیقی عبودیت را پی می گیرند.


بنابر این گزارش، از 105 مسجد محوری استان، 30 مسجد در تبریز میزبان مردم مؤمن این شهر است که عموم خواهران و برادران علاقه‌مند به شرکت در سنت حسنه اعتکاف می توانند برای ثبت نام در اعتکاف ماه رجب به هیأت امنای این مساجد مراجعه کنند./935/ت303/ب

ارسال نظرات