۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۶۶۹۷۰

مخالفت روزافزون مردم الجزایر با فروش مشروبات الکلی در این کشور

خبرگزاری رسا ـ با وجود آن که فروش مشروبات الکلی در الجزایر آزاد است، اما روز به روز بر تعداد مخالفان این گونه محصولات افزوده می‎شود.
ممنوعيت الکل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با وجود آزاد بودن فروش مشروبات الکلی در الجزایر، روز به روز بر تعداد مخالفان فروش این گونه محصولات در این کشور اسلامی افزوده می شود.


سایت خبری "الژری فکوس" گزارش داد که مخالفان فروش مشروبات الکلی تلاش های گسترده ای صورت داده اند تا دولت الجزایر را به بستن کافه ها، کلوپ های شبانه و کارخانه های تولید مشروبات الکلی مجاب کنند.


از سال 2011 میلادی تاکنون بسیاری از کافه ها و مکان های فروش مشروبات الکلی در الجزایر به علت اعتراض ساکنان محلی تعطیل شده اند و حتی در برخی از موارد مانند حادثه ای که در شهر شیکدا رخ داد حمله به کافه های شبانه نیز گزارش شده است.


یکشنبه گذشته مخالفان در شهر "تیزی اوزو" در منطقه "قباییل" یکی از خیابان های اصلی را بسته و خواستار بسته شدن تعداد زیادی از کافه هایی شدند که در این منطقه فعالیت می کنند.


اعتراضات به تولید و فروش مشروبات الکلی در الجزایر در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته و هر روز بر تعداد کافه هایی که تعطیل می شوند افزوده می شود.


فروش، مصرف و تولید الکل در الجزایر که اکثر مردم آن را مسلمانان تشکیل می دهند قانونی است، مساله ای که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مسائل اجتماعی بیانگر نوعی تناقض در زندگی اجتماعی و اعتقادات مذهبی است./990/ب902/د

ارسال نظرات