۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۶۷۰۰۷

کارشکنی لندن و پاریس در قرار دادن جبهه النصره در فهرست گروه‌های تروریستی

خبرگزاری رسا ـ منابع آگاه دیپلماتیک خبر دادند که پاریس و لندن رسیدگی به درخواست سوریه برای قرار دادن جبهه النصره در فهرست گروه‌های تروریستی سازمان را به تأخیر انداخته‌اند.
کارشکنی لندن و پاریس در قرار دادن جبهه النصره در فهرست گروه‌های تروریستی

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه «الحیات»، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که انگلیس و فرانسه درخواست سوریه برای قرار دادن جبهه النصره در فهرست گروه‌های تروریستی سازمان ملل را به تأخیر انداخته‌اند.

 

این دیپلمات‌ها تأکید کردند که لندن و پاریس مدعی شده‌اند که این تأخیر برای این است که انگلیس و فرانسه معتقدند که جبهه النصره تنها اسمی مستعاری برای القاعده است.

 

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند که این اقدامات فرانسه و انگلیس اثری بر تصمیم شورای امنیت نخواهد داشت و این گروه در هر صورت در فهرست گرو‌ه‌های تروریستی قرار خواهد گرفت و شامل مجازات‌های سازمان ملل خواهد شد.

 

جبهه النصره از اصلی ترین گروه‌های مسلح تکفیری است که در سوریه حضور دارند و به اقدامات نظامی علیه حکومت و مردم سوریه دست می زنند.

 

این گروه ماه گذشته با ایمن الظواهری، رهبر القاعده اعلام بیعت کرد و وزارت خارجه آمریکا نیز مجبور به قرار دادن نام این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی شد./990/ب102/د

ارسال نظرات