۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۱۶۷۱۶۱

کنفرانس روابط فرهنگی ایران و ایتالیا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس "روابط فرهنگی ایران و ایتالیا" با مشارکت فرمانداری و شهرداری کالیاری ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران در ایتالبا برگزار شد.
ايتاليا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کنفرانس "روابط فرهنگی ایران و ایتالیا" با مشارکت فرمانداری و  شهرداری کالیاری ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران برگزارشد.

 

این کنفرانس 20 اردیبهشت در استان ساردینیا در جنوب ایتالیا با سخنرانی استاندار ساردینیا، فرماندار کالیاری، عضو شورای فرمانداری کالیاری، معاون شهرداری کالیاری، مدیر مجتمع فرهنگی و سینمایی اودیسه و رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا آغاز شد.

 

کو آکو ئرو کفیل، استاندار ساردینیا به نقش مهم فرهنگ های تاثیر گذار در تاریخ بشریت اشاره کرد و گفت : فرهنگ وتمدن ایران از جمله تاثیر گذارترین فرهنگ های تاریخ بشریت است که آنچه امروز در دنیای بشریت فرهنگ نامیده می شود، بدون فرهنگ ایرانی نمی توانست وجود داشته باشد و دنیا به نوعی خود را مدیون فرهنگ و تمدن ایران می داند چرا که این فرهنگ همواره در دنیا نقش آفرین بوده و در پیشرفت فرهنگ و فکر انسانی تاثیرگذار بوده است.

 

وی افزود: ما مدتی است در این استان برنامه های مختلفی را در راستای معرفی فرهنگ دیگر کشورها برگزار می کنیم. اما امروز شاهد برگزاری هفته فرهنگی ایران برای اولین بار در کالیاری هستیم.

 

استاندار ساردینیا گفت: حضور ایران به عنوان کشوری که علاوه بر غنای فرهنگی هزاران ساله ، دارای تمدن تاریخی هم است غیر قابل اجتناب است.

 

وی در پایان گفت: من افتخار دارم که امروز در افتتاح این برنامه شخصا حضور پیدا کرده و خوشحالی خودم را از چنین اقدامی اعلام کنم و امیدوارم آغازی برای فعالیتهای بیشتر در آینده باشد.

 

گفتنی است در پایان سخنرانی ها، نمایشگاه آثار نگارگری مینا صدری (اعزامی از ایران ) و مصطفی قره الحمید ( ایرانی مقیم در ساردینیا) افتتاح شد./994/ب103/د

ارسال نظرات