۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۶۷۲۲۶
امام جمعه موقت رشت:

شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی و سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت، شرکت در انتخابات را یک تکلیف سیاسی، الهی دانست و گفت: هرکس که در انتخابات شرکت می کند باید برای هر رای که داخل صندوق می اندازد، حجت شرعی داشته باشد.
امام جمعه موقت رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام غلامرضا شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت در خطبه های نماز جمعه مرکز استان، شرکت در انتخابات را یک تکلیف سیاسی، الهی دانست و گفت: هرکس که در انتخابات شرکت می کند باید برای هر رای که داخل صندوق می اندازد، حجت شرعی داشته باشد.

 

وی به توطئه دشمنان برای ایجاد فتنه در انتخابات ریاست جمهوری اشاره و خاطرنشان کرد: بصیرت و حضور گسترده مردم مانع از به ثمر نشستن توطئه های دشمن خواهد شد.

 

امام جمعه موقت رشت اضافه کرد: عمل به قانون، دمیدن روحیه امید به جامعه و ناامید نکردن را از اصول مهم در تبلیغات نامزد های ریاست جمهوری است.

 

وی افزود: عده ای به دنبال  این هستند که به مردم القا کنند که نظام تاکنون به بیراهه رفته و  خودشان فرشته نجات هستند.

 

خطیب نماز رشت اعلام کرد: دشمن به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات است و  مسؤولان نظام در مقابل  باید سعی کنند مردم حضوری دشمن شکن در انتخابات داشته باشند.

 

حجت الاسلام شفیعی زاده در ادامه با مهم توصیف کردن انتخابات شوراهای شهر روستا، اعلام کرد: انتخابات شوراهای شهر و روستا باید تحت الشعاع  انتخابات ریاست جمهروی قرار نگیرد.

 

وی با بیان این که فساد مالی برخی اعضای شورای شهر گذشته که باعث انحلال شورای شهر رشت شد، انتخابات شورای شهر رشت را حیثیتی کرده است، گفت: مردم رشت با انتخاب افراد سالم و توانمند از شورای شهر رشت اعاده حیثیت کنند.

 

خطیب نماز جمعه رشت ادامه داد: توجه به تخصص افراد را در انتخابات فرد اصلح برای انتخابات شورای شهر بسیار مهم است.

 

وی با بیان این که اداره شهر یک امر کاملاً تخصصی است و  افراد متخصص و کاردان در این پست کارآمد هستند، گفت: در مرحله دوم تعهد، دلسوزی و پاکدامنی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام شفیعی زاده همچنین با محکوم کردن جنایات تکفیری ها در سوریه اظهار داشت: کشتار فجیع سربازان سوری و اهانت به اجساد آنان از سوی تروریست های سوریه انسان به یاد دوران جاهلیت می اندازد./950/پ202/ش

ارسال نظرات