۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۱۶۷۲۴۰

نخستین گردهمایی طلاب و دانش‌آموختگان بیت‌الطائب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین گردهمایی طلاب و دانش‌آموختگان بیت‌الطائب در منزل حجت‌الاسلام عبدالله طائب برگزار شد.
نشست علمي رابطه حکومت اسلامي و ولايت فقيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ نخستین گردهمایی طلاب و دانش‌آموختگان بیت‌الطائب، پیش از ظهر جمعه در بیت‌الطائب با حضور طلاب و دانش‌آموختگان این بیت برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام غلامعلی با اشاره به این‌که حجت‌الاسلام عبدالله طائب از ریزه‌کاری‌ها و مسائل جزیی نگذشتند، گفت: انسان باید برای تهذیب از مسائل جزیی و کوچک آغاز کنند و یکی از ویژگی‌های حاج عبدالله طائب توجه به این نکته‌های کوچک بود.

وی افزود: هزینه‌ای که در این بیت شده است، بسیار مفید و ثمربخش بود و همراه با هزینه‌ای که برای طلاب ساکن در این مکان می‌کردند، عشق و لطف را نثار طلاب می‌کردند.

این استاد حوزه ادامه داد: حاج‌عبدالله در خرج کردن هیچ بخلی نداشت و ما باید از ایشان حسن ظن به خدا را یاد بگیریم کسی که حسن ظن به خدا در زندگی دارد در خرج کردن مال بخل نمی‌ورزد و ترسی از حوادث زندگی ندارد.

وی با تأکید بر این نکته که بانی این مکان زهد و حسن ظن بالله دارد و این سبب ماندگاری این مکان شد، ابراز کرد: یکی دیگر از توصیه‌های حجت‌الاسلام عبدالله طائب این بود که افراد تنها به فکر خود نباشند، بلکه به دیگران علاقه داشته باشد و کارهای جمعی را انجام دهد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با اشاره به نشاطی که همواره در بیت‌الطائب وجود داشته است، گفت: نخ تسبیح حفظ این نشاط در خانه حاج عبدالله طائب بودند و یکی از ویژگی‌های ایشان سهل‌گیری بود.

گفتنی است نزدیک به 150 نفر طلبه تا کنون در این بیت پرورش یافته‌اند و هر کدام در کشور منشأ خدمات بسیاری شده‌اند./914/پ202/ن

ارسال نظرات