۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۶۷۳۲۰
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

آیت الله مصباح برای خوشایند دیگران از تکلیف خود دست نمی کشد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که برخی افراد از روی ساده لوحی و با وسوسه دیگران دست به اقدامات اهانت آمیز علیه آیت الله مصباح می زنند، گفت: صحنه گردانی این اقدامات با دشمنان اسلام و نظام است.
حجت الاسلام محمود رجبي آيت اله رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که پشت صحنه اهانت های اخیر به آیت الله مصباح یزدی دست مرموز دشمنان اسلام و نظام است، اظهار داشت: ما از خداوند می خواهیم افرادی که از روی ساده لوحی، عدم آگاهی و وسوسه دیگران دست به چنین حرکت هایی می زنند را هدایت کند.

 

وی با اشاره به آیه «وَلَا یَحِیقُ الْمَکْرُ السَّیِّئُ إِلَّا بِأَهْلِ» گفت: مکر و حیله زشت کاران به خودشان بر می گردد؛ در دوران اصلاحات که بیشترین اهانت به وی شد و تا کشیدن کاریکاتور پیش رفتند، بر عزت ایشان افزوده شد، زیرا آیت الله مصباح یزدی همواره بر اساس تشخیص، وظیفه و با اخلاص کار می کنند یعنی بر اساس هوا و هوس، منافع شخصی و گروهی کاری نمی کنند، این برای همه روشن است.

 

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم افزود: در طول عمر با برکت آیت الله مصباح یزدی کسانی که نتوانستند منطق مستحکم وی را پاسخ دهند رو به اهانت، تخریب آوردند؛ این اقدام نشان می دهد موضع گیری های ایشان در این مقطع نیز مستحکم است و مخالفان وی که همان مخالفان ارزشهای اسلامی و نظام هستند در مقابل پاسخ به این منطق قوی درمانده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با تأکید بر این که این حرکت های مزبوحانه نشانه استیصال مخالفان آیت الله مصباح یزدی است، گفت: آنها نتوانسته اند در مسیر اهداف باطل خود کاری از پیش ببرند بنابراین دست به این اقدام زدند.

 

هتاکان دیروز آیت الله مصباح امروز خدمتگزار دشمنان هستند

وی سرنوشت برخی مخالفان آیت الله مصباح یزدی در دوره اصلاحات را نشانه حقانیت وی دانست و تصریح کرد: همان کسانی با نظرات ایشان مخالفت می کردند در حال حاضر در خارج از کشور هم پیاله دشمنان نظام شده اند و به آنها خدمت می کنند؛ این تخریب ها بیش از آن که به ضرر ایشان باشد به ضرر هتاکان است زیرا اینها در زمین دشمن بازی می کنند و باید از عاقبت کار خود نگران باشند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که این اقدامات دشمنان اسلام و نظام را خشنود می کند، گفت: امام(ره) فرمود هرجا دیدید دشمن از کار شما خوشحال می شود و تعریف می کند بدانید کار شما اشکالی داشته است؛ اگر اینها واقعا طلبه اند باید تأمل کنند که با این کارها دشمن خشنود می شود یا دوست؟ تردیدی نیست که دشمنان اسلام، نظام و رهبری از این قضایا خرسند می شوند و این افراد به تعبیر رهبر معظم انقلاب جدول دشمن را پر می کنند و سخنگوی دشمن می شوند.

 

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم با ابراز تردید از این که این اقدام از سوی طلاب انجام شده باشد، بیان داشت: در چنین اقدامات مشابهی گاهی یک نفر که شاید طلبه هم نباشد کاری انجام می دهد و به نام طلاب می نویسد و با خود می گوید نهایتا ممکن است این قضیه تکذیب شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی این نوع حرکات را زیبنده روحانیت ندانست و گفت: اگر این افراد واقعا طلبه هستند کافی است با رجوع به آیات، روایات و کتب اخلاقی ببینند کدام یک از موازین دینی چنین اجازه ای به آنها می دهد؟ اهانت آن هم به شخصیتی که تمام عمر خود را در خدمت اسلام به صورت مخلصانه صرف کرده و با تمام توان به دفاع از ارزش های دینی پرداخته است.

 

آیت الله مصباح مورد تأیید آیت الله بهجت، امام و علامه طباطبایی بوده است

وی ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی مورد تأیید برترین عارف زمان حضرت آیت الله بهجت است و همچنین مورد اعتماد شخصیت های بزرگی همچون امام(ره) و علامه طباطبایی بوده است؛ یک وقت کسی می آید و بحث علمی و نقد علمی ارائه می دهد اما در این نامه با تعابیر ناشایستی اهانت شده است.

 

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که آیت الله مصباح در برابر آن همه هجوم ها و تهمت ها هیچ گاه از خود دفاع نکرده است، گفت: ایشان اگر سخنی گفته اند در راستای دفاع از اسلام بوده است؛ آیت الله مصباح یزدی شاگرد علامه طباطبایی است، هنگامی که فردی می خواست نقدی بر المیزان بنویسد برخی شاگردان ایشان می خواستند جواب دهند که علامه جلوی آنها را گرفت، بعدها آن فرد خود به سزای عملش رسید.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که خداوند پست صحنه کارهایی است که با اخلاص انجام شود و ابراز داشت: خداوند وعده داده اینها را یاری و کمک کند، مطمئنا این وعده الهی در مورد آیت الله مصباح یزدی هم محقق خواهد شد؛ اندکی نمی گذرد که این افراد خواهند دید که ترفندهایی که علیه ایشان به کار گرفته اند تا وی را از صحنه خارج کنند و یا ضربه به زنند به خودشان باز خواهد گشت.

 

وی منطق آیت الله مصباح یزدی را همان منطق امام(ره) دانست و گفت: امام(ره) در 15 خرداد فریاد زد اسلام در خطر است، آنچه برای ایشان مطرح است نیز دفاع از اسلام است و این که جلوی خطراتی را که متوجه اسلام است بگیرد./928/ت301/ج

 

 

 

 

ارسال نظرات