۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۶۷۴۰۶

همایش «عدالت در اندیشه استاد مطهری» در اندونزی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «عدالت در اندیشه استاد مطهری» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه اسلامی جاکارتا برگزار شد.
عدالت در انديشه استاد مطهري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش "عدالت در اندیشه استاد مطهری" به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا و دانشگاه اسلامی چیربون در جاوه مرکزی در سالن همایش های این دانشگاه برگزار شد.

 

این همایش که با حضور جمع کثیری از اساتید و دانشجویان برگزار شد، نورالزمان رییس دانشکده اصول الدین دانشگاه اسلامی چیربون طی سخنانی علامه مطهری را جزو اندیشمندان برجسته معاصر جهان اسلام برشمرد که بخش عمده از عمر خود را صرف تبیین تغکر اسلامی و پاسخگویی به شبهات ونیازهای انسان معاصر است.

 

وی با اشاره به تاثیر تفکرات فلسفی استاد مطهری در تعمیق آرا و اندیشه های وی در مطالعات و بررسی های اسلامی و همچنین جامعیت دیدگاههای وی، یادآو رشد که آثار منتشره از این اندیشمند برجسته منابع مناسبی برای اساتید و دانشجویان رشته مطالعات اسلامی بوده و ابراز امیدواری کرد تا با شروع بکار اتاق ایران در این دانشگاه که همزمان با این همایش آغاز به کار کرد، فرصتهای مناسب تری جهت آشنایی هر چه بیشتر و بی واسطه پژوهشگران با اندیشه های متفکرین ایرانی وشیعی فراهم شود.

 

عبدالرئوف استاد مطالعات اسلامی دانشگاه چیربون، لبیب از کالج اسلامی جاکارتا، حمزه نور از دانشگاه اسلامی گاجامادا و منصور از دانشگاه اسلامی چیربون به ارائه مقاله  دیدگاههای خود پیرامون موضوع عدالت در اسلام و در نگاه استاد مطهری پرداختند.

 

چیربون یکی از شهرهای مذهبی اندونزی و پایگاه بزرگترین حوزه های دینی اهل سنت وابسته به سازمان نهضت العلما بوده و راه اندازی اطاق ایران می تواند در مسیر همزیستی شیعه وسنی در این منطقه کمک کند./994/ب102/د

ارسال نظرات