۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۶۷۵۳۰

کنگره فلسطینیان مقیم اروپا در بلژیک برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یازدهمین کنگره فلسطینیان مقیم اروپا با موضوع «زنگ‌ها برای بازگشت به وطن به صدا درآمده‌اند» دیروز در بروکسل بلژیک برگزار شد.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یازدهمین کنگره فلسطینیان مقیم اروپا دیروز در سالن همایش‌های «سنت میشل» بروکسل با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی فلسطین، اسرای آزادشده از بند رژیم صهیونیستی و نمایندگان گروه‌های حامی زندانیان فلسطینی در اروپا برگزار شد.

 

طی این همایش بین‌المللی، شرکت‌کنندگان با حضور در نشست‌های تخصصی، درباره وضعیت کنونی فلسطین و راه‌های مقابله با یهودی‌سازی قدس شریف و نیز روشنگری در رسانه‌های جمعی در مورد تهدیداتی که مسجدالاقصی با آن‌ها روبروست، به گفت‌وگو پرداختند.

 

ماجد الزیر، مدیرکل مرکز بازگشت فلسطینیان(PRC) در لندن طی سخنانی در این کنگره عنوان کرد: برگزاری این همایش در مقر اتحادیه اروپا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ما در این گردهمایی وضعیت مردم فلسطین به‌ویژه مسأله اشغال قدس، پناهندگان، زندانیان، مرزها و آزادی دینی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

راشد الغنوشی، رهبر حزب اسلامی النهضة تونس، رامی عبدو، رییس منطقه‌ای شورای روابط فلسطینی در اروپا، طارق تحبوب، رییس کمیته فلسطینیان اروپا و محمد حمدان، رییس شبکه اروپایی برای دفاع از اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی و جمعی از نمایندگان فلسطینی در این کنگره سخنرانی کردند.

 

پخش فیلم‌های مستند درباره روز «نکبت»، مستندهایی با موضوع آوارگان فلسطینی و برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و محاصره غزه و نیز برگزاری کارگاه آموزشی به همت مجمع پزشکان فلسطینی مقیم اروپا برای بررسی شرایط انسانی در فلسطین اشغالی از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود./982/ب101/د

ارسال نظرات